شناسهٔ خبر: 66785945 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

استاندار کرمانشاه:

راه و رسم شهدا کور شدنی نیست

روز گذشته سی و یکم اردیبهشت مردم فهیم کرمانشاه بمناسبت شهادت حضرت آیت اله سید ابراهیم رئیسی ریاست محترم جمهوری و هیات همراه در مقابل مسجد جامع کرمانشاه عزاداری کردند.

صاحب‌خبر -

جام جم آنلاین-منیر اضمحالی؛ استاندار کرمانشاه در جمع عزاداران گفت:مردم شریف،عزیز و قدر شناس شهر کرمانشاه که عزادار هستید ضمن عرض تسلیت، امیدوارم خداوند ما را قدردان راه،فکر و مکتب شهدا قرار بدهد و ما را در این مسیر هدایت فرماید.

وی افزود:پیشوند زیبای شهید یک ساعته،یک روزه و یک شبه در ابتدای نام زیبای حضرت آیت اله رئیسی قرار نگرفت.همانطوری که شهید عزیز حاج قاسم سلیمانی فرمود«تا شهید و شهیدوار زندگی نکنی شهید نخواهید شد».

استاندار کرمانشاه ضمن اشاره به دیدار دو هفته پیش خود با شهید آیت اله رئیسی گفت:در این دیدار به دوستان عرض کردم ما که از پایین نظاره گر ایشان هستیم،انگار داشت گام های آخرین عروجش را بر می داشت،بعنوان یک ناظر بین خود و خدا احساس کردیم که حرف های آیت الله رئیسی تراز جدیدی پیدا کرده است،هر روز بالاتر،پخته تر و ملکوتی تر صحبت می کند.وی بیان داشت:شهید رئیسی در خصوص انتخابات خیلی جدی گفت که اصلا ذهن خود را درگیر برخی حرف ها نکنید،هر کاری که منطقی است و به نفع مردم است را انجام بدهید و بفکر خدمت به مردم باشید.

وی ابراز داشت:شاید در آن لحظه خیلی از افراد مثل بنده متوجه نشدند که ایشان دارد به لحظات آسمانی عروجش نزدیک می شود.صحرایی گفت:این حرف ها،سخنانی است که به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری نشانگر یک مکتب و یک مسلک است.

وی بیان داشت:این مرگ،تصادف در عالم نیست، شهادتی است که ثمره یک عمر مجاهده است،شهید رئیسی که شما رفت و آمدها و لباس های خاکی و موضوعات مختلف ایشان را می دیدید،زمانی که در محراب قرار می گرفت،انگار هیچ کاری جز عبادت نداشت و در زمان خدمت به گونه ای خدمت می کرد که بقیه را خسته می کرد.وی ضمن اشاره به اینکه گفتنی در مورد ایشان زیاد است ادامه داد:خداوند متعال روز به روز به ما حجت های جدیدی نشان می دهد،هر دم از این باغ بری می رسد،از این باغ پر شکوه انقلاب اسلامی هر روز گل های جدیدی به عالم معرفی می شود.

استاندار اضافه کرد:همانطوری که حضرت آقا فرمودند شهید بزرگوار رئیسی یک موجود مغتنم بود و هست و مبادا فکر بکنیم،حالا که ایشان شهید شد،پرونده آن زیبایی ها هم بسته شده است و ان شاالله کسی اینچنین فکر نمی کند.صحرایی گفت:همانطوری که شهید سلیمانی عزیز تبدیل به یک مکتب شد،شهید رئیسی هم تبدیل به مکتب خدمت صادقانه،مکتب ولایت مداری واقعی و مکتب خدمت تا پایان جان و بدون خستگی شده است.

استاندار اظهار داشت:فکر می کنم چیزی که باید برای همه ما درس آموز باشد این است که شهید رئیسی لطف الهی و اجر و مزد خود را دریافت کرد و به ملکوت اعلی پیوست.امروز بنده و شما دور هم جمع شدیم نه به جهت دلسوزی و گفتن اینکه،مرد خوبی بود و خوشبحالش که شهید شد بلکه باید به جلوه های مهم دیگری از این زیبایی دقت بکنیم.وی ادامه داد:باید نگاه ما به مکتب خدمت و شهادت باشد و این برای یکایک ما دعوت دارد.

استاندار‌کرمانشاه ضمن اشاره به تعبیری از امام(ره)گفت:خداوند می داند که راه و رسم شهادت کور شدنی نیست.

وی به یکی از جنگ های صدر اسلام اشاره کرد و عنوان داشت:شایعه شد پیغمبر(س)شهید شده است،عده ای قصد داشتند دل مردم را خالی کنند و گفتند با شهادت پیغمبر،همه چیز تمام شده است و ما بیچاره شده ایم، که در آن هنگام آیه نازل شد پیغمبر هم مثل بقیه آمد و می رود و اگر پیغمبر رفت راهش باید فراموش بشود؟هرگز!استاندار کرمانشاه گفت:مهمتر از گرامی داشت جسم و فداکاری شهید رئیسی،فهمیدن راه شهید و تداوم آن است و همانطوری که مقام معظم رهبری فرمودند،یکایک مسئولین اگر به این راه اعتقاد دارند و جواب دادن به این راه،ثمر دهی این راه و برکتی که خداوند به این راه می دهد را درک کنند آن زمان موفق می شویم.

وی ادامه داد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری نباید در این راه هیچ خللی پیش آید راه سعادت بخش شهدا راه عزت و عظمت جامعه ما است و این راه مرهون فداکاری،خدمت  و تلاش است.صحرایی گفت:بنده و شما بیش از قبل،جدی تر از قبل و امیدوارتر از قبل باید در این مسیر سعادت بخش حرکت بکنیم و ذره ای ناامیدی و خلل نباید به این مسیر وارد بشود.وی در پایان گفت:پیش روی این مسیر پر از سختی و امتحان است و هیچ راه سعادت و تعالی با راحتی،بی خیالی و تنبلی بدست نیامده است لذا جامعه اسلامی و کشور عزیز ما با داشتن فرزندان رشیدی همچون حاج قاسم ها و شهید رئیسی ها راه افتخار و عزت و عظمتش را بهتر از قبل و جدی تر از قبل و امیدوار تر از قبل طی خواهد کرد.

صحرایی گفت:دل های ما رنجیده است،دل های ما خسته است و دلمان برای آن وجود نازنین تنگ می شود اما مسیر را باید جدی تر طی بکنیم.

 

نظر شما