شناسهٔ خبر: 66785788 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز برداشت گندم و کلزا از مزارع شهرستان پلدختر

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان پلدختر از شروع برداشت و خرید تضمینی گندم و کلزا در این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

آغاز برداشت گندم و کلزا از مزارع شهرستان پلدختر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیر جهاد کشاورزی پلدختر با اشاره به آغاز برداشت محصول گندم و کلزا در مناطق جنوبی شهرستان پلدختر به ترتیب از ۲۲ و ۲۴ اردیبهشت گفت: عملیات برداشت گندم در مناطق سردسیر شهرستان پلدختر تا پایان خرداد امسال ادامه می‌یابد.
 
احمد رضا ساتیاروند با بیان اینکه شش کمیسیون، خرید کلزا و گندم مازاد بر نیاز کشاورزان پلدختر را خریداری می‌کنند، افزود: پنج کمیسیون از این تعداد مربوط به تعاون روستایی و یک کمیسیون (سیلوی ده هزار تنی) مربوط به بخش خصوصی است و کشاورزان می‌توانند گندم مازاد بر نیاز خود را به مراکز مذکور تحویل نمایند.
 
ساتیاروند افزود: پیش بینی می‌شود، امسال حدود ۲۷ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت شود. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پلدختر  از کشاورزان خواست به میزان رطوبت گندم تولیدی در هنگام برداشت توجه نموده و از برداشت گندم با رطوبت بالای ۱۲ درصد خودداری کنند چرا که مراکز خرید تضمینی از دریافت آن خودداری می نمایند. ساتیاروند به موضوع با اهمیت سوزاندن بقایای محصولات (کاه و کلش) بعد از برداشت نیز اشاره کرد و گفت: کشاورزان  شهرستان از سوزاندن بقایای گیاهی بعد از برداشت (کاه و کلش) جداً خوداری نموده تا به کشاورزی و محیط زیست (آب و هوا و خاک) آسیب وارد نشود.

مسئول غله شهرستان نیز گفت: نرخ خرید تضمینی گندم برای سال زراعی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ به قیمت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان می‌باشد.
کامران هاشمی افزود: در سال گذشته میزان خرید تضمینی گندم شهرستان ۳۲ هزار تن و کلزا ۲۳۱ تن بوده است و از آغاز خرید تضمینی تا تاریخ امروز میزان خرید تضمینی گندم شهرستان ۲۳۰۰ تن و کلزا ۲۰۰ تن بوده است.

نظر شما