شناسهٔ خبر: 66785693 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

سرپرست اداره کل انجمن اولیا و مربیان:

حمل و نقل دانش آموزان در سال تحصیلی جدید مطابق آیین نامه اجرایی مصوب هیئت وزیران خواهد بود

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، عاطفه سادات مدبر نژاد، سرپرست اداره کل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: امور مربوط به حمل و نقل دانش آموزان در سال تحصیلی 1404-1403 مطابق با آیین نامه اجرایی حمل و نقل دانش آموزان مصوب هیئت وزیران در شهریور ماه 1402 خواهد بود.

وی افزود: برابر با ماده 24 آئین نامه مذکور هرگونه دخالت مدیران مدارس یا سایر مسئولین و عوامل مدرسه یا ادارات آموزش و پرورش در حوزه حمل و نقل خارج از موارد تعیین شده در آئین نامه و انعقاد هرگونه قرارداد بین مدارس و مجموعه‌های تابعه با پیمانکاران ممنوع شده است.

مدبرنژاد افزود: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بعنوان مرجع صدور مجوز فعالیت، اموری چون صدور گواهی صلاحیت برای متقاضیان حمل و نقل دانش آموزی، اخذ مصوبه بهای خدمات حمل و نقل از شورای شهر و روستا، بررسی عملکرد پیمانکاران، برآورد ناوگان مورد نیاز، بررسی قراردادها، رسیدگی به گزارش تخلفات رانندگان و پیمانکاران و ... را بر عهده دارند.

وی بیان داشت: برابر با ماده 25آئین نامه نظارت عالیه بر خدمات ارائه شده در حمل و نقل دانش آموزی در شهرستان‌ها بر عهده شورای هماهنگی ترافیک شهرستان و در مرکز استان بر عهده شورای هماهنگی ترافیک استان می‌باشد که در جلسات مربوط به سرویس حمل و نقل دانش آموزان نمایندگان آموزش و پرورش و انجمن اولیا و مربیان نیز حضور خواهند داشت.

سرپرست اداره کل انجمن اولیا و مربیان افزود: براساس ماده ۲۷ آیین نامه و همچنین اعلام دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور، اولیای دانش آموزانی که می‌خواهند از خدمات سرویس حمل و نقل دانش آموزی استفاده نمایند می‌بایست درخواست خود را تا اول تیرماه در سامانه پایش ناوگان دانش آموزی(سپند) که توسط اتحادیه‌های تابعه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کشور به آدرس https://irtusepand.ir  طراحی و فعالیت می‌نماید، ثبت نمایند.

قابل ذکر است؛ آئین نامه حمل و نقل دانش آموزان و همچنین آدرس سامانه مذکور به همه استان‌ها ابلاغ شده است و مدیران مدارس موظفند آدرس سامانه را جهت ثبت درخواست به اطلاع اولیای مدرسه خود برسانند.

نظر شما