شناسهٔ خبر: 66785663 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

گزارش میدانی خبرنگار بسیج از حاشیه مراسم خادم الرضا و یاران شهیدش؛

رییسی، رجایی گونه زیست تا آسمانی شد

رییسی دومین رییس جمهور شهید بود که با روحیه جهادی و ساده زیستی کارهای بزرگی انجام داد و رجایی گونه زیست تا آسمانی شد.

صاحب‌خبر -

قزوین_ به گزارش بسیج، آیت الله شهید ابراهیم رییسی، رییس جمهور محبوب قلب ها شد، در مدت سه سال خدمت به ملت و تلاش شبانه روزی، اقتصاد را از فروپاشی نجات داد، روحیه انتقادپذیری و اخلاق مدار در برابر هزاران تهمت و توهین را به جان خرید و در شرایط سخت بحران های ناشی از پسا برجام، به میان مردم آمد و دولت را در میدان حاضر کرد.

در سیاست خارجه به واقع عقب ماندگی های سال های مدید ایران را در عرصه بین المللی جبران و ایران را با مشی انقلابی به یک قدرت جهانی تبدیل و حامی سرسخت جبهه مقاومت شد، دیگر سرداران عرصه مقاومت با دیپلماسی در ستیز نبودند،بلکه مشت واحد برای سرکوب استعمار و صهیونیسم بین الملل بودند.

امیر عبداللهیان مرد بلند قامت دیپلماسی در تراز انقلاب با اعلام موضع، دل میلیون انسان را شاد و مردم بی پناه غزه منتظر شنیدن صدای این بلندقامت انقلابی بودند. مردی با دید بلند که با حضور در آسیا وزارت خارجه جبهه مقاومت و اسلامی جان تازه ای گرفت و از شاخ آفریقا تا پاکستان حوزه سنتکام در دست شیرمردان جبهه مقاومت افتاد.

خبرگزاری بسیج در مراسم و تجمع سوگواری برای رییس جمهور شهید و همراهانش که در میدان آزادی قزوین برگزار شد گزارشی تهیه کرده که از نظر مخاطبان می گذرد.

رضا خانعلی از شهروندان می گوید؛ شما در این آمدن و رفتن حکمتی می بینید که با شهادت برکاتی به جا می گذارد اگر رجایی شهید شد امام خامنه ای آمد که سکاندار بی بدیل انقلاب خمینی کبیر است. کسانی شادی می کنند که ضربات کاری را از درایت و شجاعت ابراهیم رییسی خوردند و این جماعت که جز وحوش صهیونیستی هستند را تادیب کرد.

وی افزود: آیت الله رییسی اخلاق مدار بود و بهشتی گونه مظلومانه زیست که امروز در دورترین نقطه کشور در راه جهاد برای امت حزب الله به شهادت رسید، این نشانه اقتدار انقلاب است که مسئولان از خدمت زیاد و جهاد فراوان در میدان به شهادت برسد تا دیگرانی که آمدند پشت میز نشینی را رها کنند.

رشوند می گوید؛ مداح اهل بیت هستم مرثیه شهید ابراهیم رییسی را همانند مالک اشتر می دانم، سردار شجاع بی دیل علی (ع) که در راه دفاع از ولایت تا پای جان ایستاد با بودنش انقلاب به نقطه اوج رسید و تمام آرمانها احیا شد. شهید رییسی طعم فقر و استضعاف را کشیده بود و امام در وصیت نامه اش اشاره های مکرر به محرومین و مستضعفین دارد.

وی تشریح کرد: در حوزه سیاست خارجه فراوان کار کرد و ایران را پس از ۸ سال سازش برجامی به یک قدرت تاثیر گذار تبدیل کرد.در حمایت از مقاومت عالی کار کرد برای اولین بار در میدان و دیپلماسی هماهنگی کامل به وجود آمد و شتاب روز افزون خدمت را مردم لمس می کردند. ابراهیم رییسی را باید شناخت. مظلومیت بهشتی، رجایی، رهبر انقلاب یک جا در خصایص اخلاقی اش خلاصه شده بود.

نصیری می گوید؛ نانوا هستم و در این تجمع حضور دارم، انقلاب بدون شهادت معنی ندارد، رییسی رفت تا حسرت با هم بودن را تجربه کنیم، رییسی رفت تا قدر هم را بدانیم و برای دنیای چند روز تمام حرمت خویش را زیر پا نگذاریم. من یک نانوا هستم، انقلابی که در شغل خودم رضایت مردم و خدا برایم مهم است.

نصیری در ادامه افزود: امیر عبداللهیان این سردار شهید دیپلماسی پشت و پناه جبهه مقاومت و مظلومان غزه بود، مرد بی حاشیه و بلند آوازه دیپلماسی ایران که دیگر تکرار نمی شود، وی تربیت یافته مکتب بهشتی، رجایی و رهبر انقلاب بود، شهادت ابراهیم رییسی خون تازه ای در رگهای انقلاب جاری ساخت و در دل ملت ایران تا ابد باقی است.

محمدرضا صمدی سرهنگ ارتش جمهوری اسلامی ایران می گوید؛ ارزش امیر عبداللهیان درعرصه دیپلماسی به اندازه هزار میلیارد دلار ارزش داشت و کارایی اش مهار ارتش و ائتلاف چند تریلیون دلاری آمریکا در منطقه بود، وی هدایت گر بی بدیل منافع ایران در عرصه جهانی بود و ذره ای هراس به دل خویش راه نداد و ایشان را همرزم خویش می دانیم که قلمش راهگشای ملت بود.

وی تشریح کرد: شهید ابراهیم رییسی رییس جمهوری است که خیلی ها به وی بدهکارند، کسانی که به دنبال حاشیه سازی بودند تا مانع تلاش و جهاد وی شوند، اما در راه وطن و آبادانی میهن به شهادت رسید، شهید ابراهیم رییسی و حسین امیر عبداللهیان یک الگوی تعریف شده برای انقلاب اسلامی هستند و هر دولتی روی کار بیایید باید مسیر و سیره این شهدای جهادگر را ادامه دهند.

خانم زهرا محمدیان می گوید؛ معلم هستم و جز گریه کاری نمی توانم بکنیم، رییسی دولت را به میان مردم آورده بود و تلاش و جهاد را احیا کرد، انسان یاد مسئولان خاکی دهه ۶۰ می افتاد، گویی بهشتی هست و بی رحمانه به وی می تازند و مظلومانه به کار خویش ادامه می دهد.

وی ادامه داد: من رییسی را یک نماد انقلابی می دانم که در عرصه کار و تلاش کاسه سر خویش را به خدا عاریت داد و خدای متعال وی را پذیرفت. امروز پشیمانم از بودن خویش از اینکه قدر داشته های خویش را نمی دانیم وقتی متوجه می شوم که هلهله کفتارهای کمین کرده را دیدم و این برای من بسیار تکان دهنده بود که گاهی ناخواسته رفتاری می کنیم که دشمنان شاد شوند و در زمین تعریف شده آنان بازی کنیم.

پیرمرد با لهجه شیرین آذری می گوید؛ نگویید رییسی رفت، وی با شهادتش تازه به دنیای ما و قلب ما برگشته است، نگویید امیر عبداللهیان نیست! حسین های زمان مگر می میرند؟ اینان زنده تر از گذشته شد، رییسی تازه احیاگر شد و قلب مرده ما را زنده کرد. انقلاب به این رشادتها و خون ها نیاز دارد.

رییسی اولین شهید راه وطن نیست و آخرینش هم نخواهد بود، وقتی کشتی بان انقلاب می فرمایند آرام باشید ایمان داریم به وعده صادقش! مگر می شود نوح کشتی بان باشد و از دریا بترسیم، این طوفانها که می آید ما را نمی ترساند بلکه آبدیده حوادث می کند و با شهادت سرداران ما در فکه و مجنون به سوریه و غزه رسیدیم و با شهادت رییس جمهور رییسی به دروازه های تل آویو خواهیم زد.

 

انتهای پیام/۱۰۰۲/

نظر شما