شناسهٔ خبر: 66785621 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: هنرآنلاین | لینک خبر

نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی به کار خود پایان داد

نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران» که از ۳۱ فروردین ماه در فرهنگ سرای نیاوران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران و مسئولان فرهنگی و هنری کشور کار خود را آغاز کرده بود، پس از یک‌ماه به کار خود پایان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش هنرآنلاین،در این نمایشگاه حدود ۲۰۰ اثر از بیش از ۱۶۰ هنرمند خوشنویس به نمایش درآمد. آثار قرآنی در بخش‌های کتابت، قطعه، سطر، حجم، چلیپا، خط نقاشی، حجم و... در دو بخش هنرمندان معاصر و بخش قدما میزبان علاقه‌مندان بود. در این میان، تنوع

سبک ها و خلاقیت نکته قابل توجه بازدیدکنندگان بود چراکه خطوطی که سال ها مورد بی توجهی قرار گرفته بودند در این نمایشگاه به نمایش درآمد که به طور ویژه می توان از خط محقق یاد کرد.

همچنین کتابت با خط فارسی مورد توجه قرار گرفت و چند نمونه از اصل آثار کتابت قرآن در نمایشگاه قرار داده شده. یک اثر نگارگری که سوره نمل و داستان حضرت سلیمان را به تصویر کشیده نیز از دیگر آثار این نمایشگاه بود. حضور تعداد قابل توجهی از بانوان هنرمند از دیگر نقاط قوت نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران» بود.

باران2

این نمایشگاه در راستای اهداف پژوهشی خود میزبان برگزاری نشست‌های تخصصی از جمله نشست سیر تحول هنرهای قرآنی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، قرآن پژوهی و بررسی خط نسخ در دوره معاصر بود. همچنین نگارخانه «ترانه باران» به عنوان برگزار کننده

نمایشگاه «روایت باران»با همکاری دارالکتابه قرآن کریم درصدد برگزاری کارگاه کاتب و کتابت برآمد که در آن کاتبان از بیش از ۱۱ استان کشور برای کتابت سوره فیل در اعتراض به نسل کشی در فلسطین حاضر شدند.

 

 

نظر شما