شناسهٔ خبر: 66785442 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

آماده باش امنیتی آلمان برای بازی‌های یورو ۲۴

اقتصاد ایران: وزیر کشور آلمان در آستانه برگزاری مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا نهادهای امنیتی را به خوبی برای دفع تهدیدات تروریستی آماده ارزیابی کرده و از حضور پر رنگ نیروهای پلیس خبر داد.

صاحب‌خبر -
- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، تقریباً چهار هفته قبل از آغاز مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا در آلمان، "نانسی فایزر"، وزیر کشور فدرال  مقامات امنیتی را به خوبی برای دفع تهدیدات امنیتی آماده می بیند.

فایزر توضیح داد که تمرکز ما از تهدید ترور گروه‌های افراطی، هولیگان ها و سایر جنایتکاران خشن تا حملات سایبری و خطرات دیگر است. وی تاکید کرد: پلیس در همه مکان‌ها و هر جایی که جمعیت زیاد باشد حضور پررنگی خواهد داشت.

"مارکو بوشمان"، وزیر دادگستری فدرال آلمان هم پیشتر خواستار افزایش هوشیاری به دلیل خطر حملات تروریستی در جریان مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا در آلمان شده بود. بوشمن به روزنامه های گروه رسانه‌ای Funke گفت: "همیشه خطر تروریسم در مسابقات بزرگ و بین المللی - نه فقط در آلمان - وجود دارد."

وی با تاکید بر اینکه امنیت صد در صدی هرگز وجود نخواهد داشت در عین حال تاکید کرد که مقامات امنیتی تمام تلاش خود را برای تضمین برگزاری مسابقات امن انجام می دهند.

این مقام آلمانی تاکید کرد که جنگ روسیه و وضعیت غزه نیز وضعیت امنیتی اینجا را تشدید می‌کند و توضیح داد که کنترل مرزها می‌تواند ابزار مؤثری برای امنیت بیشتر باشد.

"نانسی فایزر"، وزیر کشور فدرال آلمان هم از تقویت حضور نیروهای پلیس در مناطق مختلف آلمان در دوران برگزاری مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا و وارد کردن نیروی پلیس از خارج به منظور تامین امنیت این مسابقات خبر داده است.

بر اساس اطلاعات نهادهای امنیتی تروریست های افراطی در آستانه برگزاری مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا در تلاش هستند تا در آلمان ناآرامی ایجاد کنند. منابع امنیتی اخیرا گفتند که فراخوان هایی برای خشونت تروریستی که ISPK اخیرا منتشر کرده است "بخشی از کمپین تبلیغاتی جاری است که با هدف ایجاد ناآرامی و تحریک عاملان فردی صورت می گیرد."

تابستان امسال، دو رویداد مهم ورزشی در مواجهه با یک وضعیت سیاسی بسیار متشنج در اروپا برگزار می شود. "نانسی فایزر"، وزیر کشور فدرال آلمان در این شرایط می خواهد برای خطرات قریب الوقوع مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا در کشور خود آماده شود.

وزیر کشور آلمان همچنین اخیرا در آستانه مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا و مسابقات المپیک که در آلمان و فرانسه برگزار می شود از تقویت همکاری‌های ضد تروریسم با پاریس خبر داد.

به این ترتیب آلمان و فرانسه می خواهند همکاری خود در مبارزه با تروریسم را با توجه به رویدادهای بزرگ ورزشی آینده در هر دو کشور تقویت کنند. نانسی فایزر، در این باره به روزنامه هندلزبلات گفته است: امنیت مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا اولویت اصلی ما در آلمان است.

رئیس اتحادیه پلیس فدرال آلمان هم تامین امنیت مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا در تابستان جاری را چالش بزرگی برای نیروهای خود دانسته و از کمبود پرسنل به ویژه در تامین امنیت‌های مرزی خبر داد.

مسابقات قهرمانی اروپا بین 14 ژوئن تا 14 جولای در استادیوم های ده شهر بزرگ آلمان از جمله برلین برگزار می شود.

فایزر با «ژرالد دارونین» وزیر کشور فرانسه «همکاری نزدیک در این زمینه را مورد توافق قرار داده است.

فرانسه هم اخیرا در حالی که خود به شدت تدابیر امنیتی برای مقابله با تروریسم را افزایش داده از کشورهای دوست خود نیز خواسته است برای تامین امنیت بازی های المپیک تابستانی هزاران نیروی پلیس را به پایتخت این کشور اعزام کنند.

آلمان تنها کشوری نیست که از فرانسه در تامین امنیت بازی های المپیک حمایت می کند. بر اساس اطلاعات وزارت کشور پاریس، فرانسه پیش از این از 46 کشور جهان خواسته بود تا 2185 افسر پلیس را در ابتدای سال جاری میلادی اعزام کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما