شناسهٔ خبر: 66785305 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

ادعای جنجالی دادستان لاهه درباره آمریکا و اسرائیل

ايسنا : دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی (ICC) از تهدید شدن خود در روند تحقیقات درباره جنایات رژیم صهیونیستی خبر داد.

صاحب‌خبر -

«کریم خان» دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی گفت در روند تحقیقات خود درباره اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه، چندین بار تهدید شده و یک مقام ارشد به او گفته که این دیوان باید بر امور آفریقا و چهره‌هایی مانند «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه متمرکز باشد، نه آمریکا و متحدانش.

خبر مرتبط
روسیه:واکنش واشنگتن به درخواست لاهه مانند یک عقرب خودگزیده است!

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد که صمیم دیوان کیفری بین‌المللی برای صدور حکم بارداشت علیه نخست‌وزیر و وزیر جنگ اسرائیل، شبیه یک عقرب خود گزیده است.

کریم خان در گفت‌وگو با شبکه خبری سی.ان.ان گفت برخی از سران کشورها با صراحت به من گفته‌اند که این دادگاه برای آمریکا و چهره‌هایی مانند پوتین ساخته شده است!

او با بیان اینکه در برابر این تهدیدها سر خم نخواهد کرد، گفت: «این شیوه کار ما نیست. این دادگاه باید پیروزی قانون بر قدرت و بربریت باشد. هر ابزاری می‌توانید به دست گیرید... و هر کاری می‌خواهید، بکنید.»

در روز دوشنبه کریم خان گفت این دادگاه به دنبال صدور حکم بازداشت برای چهره‌های مرتبط با درگیری‌های اخیر غزه است، از جمله «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم و «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی. این حکم به دلیل متهم‌ شدن این مقامات به جنایت علیه بشریت صادر خواهد شد.

نتانیاهو و گالانت به کشتار در غزه، استفاده از گرسنگی و قحطی به‌عنوان یک ابزار جنگی، جلوگیری از ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه و هدف‌گیری عامدانه غیرنظامیان در جنگ متهم شده‌اند.

 

نظر شما