شناسهٔ خبر: 66784301 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

هشدار تشکیلات خودگردان فلسطین نسبت به تداوم جنگ نسل‌کشی از غزه تا جنین

مریم مینایی

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین نسبت به تداوم جنگ «نسل‌کشی» رژیم صهیونیستی از شهر «رفح» واقع در جنوب غزه به شهر «جنین» در کرانه باختری هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، نبیل ابو ردینه، سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین نسبت به خطرات تداوم جنگ نسل‌کشی در رفح، غزه، نابلس و جنین و بر جای گذاشتن شماری از شهدا و زخمی‌شدگان هشدار داد.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، ابو ردینه همچنین تصریح کرد کابینه رژیم صهیونیستی و ارتش این رژیم به‌رغم تصمیم دادستان کل دادگاه کیفری بین‌المللی به تداوم جنایت‌های خود پافشاری می‌کنند و این پافشاری به‌دلیل حمایت بی‌وقفه و غیرقابل توجیه آمریکا از رژیم اشغالگر است.

سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین، دولت آمریکا را مسؤول این اقدامات خطرناک رژیم صهیونیستی دانست که منطقه را به سمت پرتگاه سوق داده است.

نبیل ابو ردینه در پایان تاکید کرد که حمایت مالی و تسلیحاتی آمریکا از رژیم اشغالگر و سرپوش گذاشتن بر جنایت‌های این رژیم برای فرار از مجازاتش، اشغالگران را به سمت ارتکاب جنایت‌های بیشتر سوق می‌دهد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که کریم خان، دادستان ارشد دیوان کیفری بین‌المللی گفت این دادگاه به دنبال صدور حکم بازداشت برای چهره‌های مرتبط با درگیری‌های اخیر غزه است، از جمله بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم و یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی. نتانیاهو و گالانت در شرایطی به حکم لاهه معترض هستند که بیش از ۳۵ هزار فلسطینی در جریان حملات زمینی و هوایی این رژیم از هفتم اکتبر به شهادت رسیده‌اند.

با درخواست دادستان، اکنون هیئتی از قضات دیوان کیفری بین‌المللی باید درباره درخواست کریم خان تصمیم‌گیری کنند. اگر حکم جلب برای نتانیاهو صادر شود، این نخستین باری است که دیوان کیفری بین‌المللی رهبر ارشد یکی از متحدان نزدیک آمریکا را هدف می‌گیرد.

کریم خان به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت نتانیاهو و گالانت به کشتار در غزه، استفاده از گرسنگی و قحطی به‌عنوان یک ابزار جنگی، جلوگیری از ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه و هدف‌گیری عامدانه غیرنظامیان در جنگ متهم شده‌اند.

پیش از این وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرده بود هفت شهروند فلسطینی به ضرب گلوله نیروهای رژیم اشغالگر در جنین واقع در کرانه باختری شهید و ۱۵ تن دیگر زخمی شدند.

تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه امروز وارد دویست و بیست و هشتمین روز خود شده است و در حالی که جنایات دشمن علیه غیرنظامیان همچنان ادامه دارد، رزمندگان مقاومت نیز در حال ضربه زدن به ارتش این رژیم در محورهای مختلف نبرد زمینی هستند.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر عملیات منحصربه‌فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش آن ارزیابی می‌کنند.

این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳ ادامه داشت و پس از وقفه یک‌هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر ازسرگرفته شد.

طی این مدت و به‌رغم تمامی حملات وحشیانه و غیرانسانی علیه غیرنظامیان و به‌ویژه زنان و کودکان در نوار غزه، اما ارتش به‌اصطلاح افسانه‌ای رژیم صهیونیستی متحمل خسارات و ضربات بی‌سابقه‌ای شده است، تا جایی که خود صهیونیست‌ها ناگزیر به اعتراف به شکست در مقابل مقاومت فلسطین شده‌اند.

به‌رغم سانسور شدید نظامی، رسانه‌های عبری هر از چند گاهی گزارش‌هایی درباره میزان تلفات ارتش رژیم صهیونیستی منتشر می‌کنند که با آمار و ارقام رسمی مغایرت دارد.

انتهای پیام

نظر شما