شناسهٔ خبر: 66783756 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس نیوز | لینک خبر

تولید و پایداری محصولات گل گهر بر پایه ذخایر است

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر گفت: باتوجه به بیشترین پهنه‌هایی که به شرکت گل گهر واگذار شده در حوزه اکتشافات سرمایه گذاری‌های خوبی انجام شد و پیش بینی می‌کنیم بتوانیم ذخایر خوبی را به گل گهر اضافه کنیم. 

صاحب‌خبر -

به گزارش بورس نیوز، ایمان عتیقی، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در مجمع شرکت تامین سرمایه گذاری امید بیان کرد: شرکت معدنی و صنعتی گل گهر بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی است که در ۳ سال اخیر با افزایش تولید توانسته بخش عمده‌ای از صنایع پایین دستی و مواد خام صنایع فولادی را تامین کند.

وی افزود: یکی از پتانسیل‌های گل گهر این است که جزو شرکت‌های زیرمجموعه بانک سپه و شرکت سرمایه گذاری امید است. با حمایت سهامداران حرفه‌ای از گل گهر صورت گرفت، توانستیم تکمیل زنجیره فولاد را در تنها نقطه خاورمیانه داشته باشیم.

عتیقی ادامه داد: این کار قیمت تمام شده صنعت فولاد را به شدت کاهش می‌دهد، زیرا هزینه حمل و انتقال مواد برای صادرات به مراتب نسبت به سایر صنایع کمتر می‌شود. همچنین به کمک سهامداران عمده ما زیرساخت‌هایی که از آب، برق و گاز را در یک نقطه از منطقه داریم.

مدیرعامل "کگل" بیان کرد: شرکت گل گهر ظرف دو، سه سال آینده محصول طلا و مس را به سبد کالا اضافه می‌کند. یکی از عواملی که می‌تواند شرکت را ماندگار کند و تولید و فروش تداوم داشته باشد، تکمیل زنجیره‌ای است که در منطقه گل گهر تعریف شده است.

وی خاطرنشان کرد: ظرف یک سال آینده پروژه‌هایی که اوایل سال ۱۴۰۰ آغاز کرده بودیم شامل دو اسفنجی و یک ورق ۳ میلیونی را بهره برداری خواهیم کرد که جزو افتخارات شرکت نیز خواهد بود. درباره پروژه‌های اکتشافی نیز ظرف ۶، ۷ ماه آینده اطلاع رسانی خواهیم کرد. 

عتیقی گفت: بخشی از سرمایه گذاری را به حوزه اکتشافات بردیم. تولید و پایداری محصولات گل گهر بر پایه ذخایر است. باتوجه به بیشترین پهنه‌هایی که به شرکت گل گهر واگذار شده در حوزه اکتشافات سرمایه گذاری‌های خوبی انجام شد و پیش بینی می‌کنیم با این پهنه‌ها ظرف دو، سه سال آینده بخش عمده‌ای از اکتشافات تفضیلی و تکمیلی آن‌ها انجام شود تا بتوانیم ذخایر خوبی را به گل گهر اضافه کنیم. 

تکمیل زنجیره ورق را دریکسال آینده خواهیم داشت

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر توضیح داد: در بخش میانی کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی هم از نظر کیفیت، بومی سازی و تولید نقش اساسی داشتیم. در تکمیل زنجیره ورق را دریکسال آینده خواهیم داشت. همچنین، در حوزه پشتیبانی گل گهر حوزه آب‌های خلیج فارس، نیروگاه و خط دوم لوله گاز را برای گل گهر پیش بینی کردیم.

وی افزود: گل گهر به عنوان نقطه خاص استراتژیکی تولید تعریف شده است. در دو، سه ماه آینده هرکدام از پروژه‌هایی که در سال ۱۴۰۰ در منطقه کلنگ زدیم را افتتاح خواهیم کرد. این بهره برداری‌ها با پول‌هایی که بانک سپه و سرمایه گذاری امید آوردند صورت خواهد گرفت. در یک سال آینده فروش قابل توجهی نسبت به سایر شرکت‌های کشور خواهیم داشت و این چیزی نیست جز حمایت از گروه سرمایه گذاری امید و حمایت گروه سرمایه گذاری امید از شرکت‌های زیرمجموعه مانند گل گهر و امیدواریم امانتدار خوبی باشیم.

اشتراک گذاری :

نظر شما