شناسهٔ خبر: 66783721 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: کالا خبر | لینک خبر

عملکرد بازار فیزیکی بورس کالا در اردیبهشت‌ماه منتشر شد

دادوستد بیش از ۱۵ میلیون تن محصول در تالار نقره ای

آمار معاملات بورس کالای ایران در دومین ماه از سال ۱۴۰۳ نشان می‌دهد که در این ماه ۱۵ میلیون و ۹۸۲ هزار و ۵۵۳ تن انواع کالا به همراه ۱۳۴ دستگاه خودرو به ارزش ۱۶۳ هزار و ۲۰۶ میلیارد تومان در بازار فیزیکی دادوستد شد که به لحاظ حجم و ارزش به ترتیب رشد ۳۰.۸ درصدی و ۲۶.۱ درصدی را نسبت به فروردین ماه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش کالاخبر ، تالار محصولات صنعتی و معدنی در اردیبهشت ۱۴۰۳ میزبان معامله بالغ بر ۱۳ میلیون و ۷۹۴ هزار و ۴۲۸ تن انواع کالا و ۱۳۴ دستگاه خودرو به ارزش بیش از ۱۱۶ هزار میلیارد تومان بود.

در این تالار ۶ میلیون و ۴۸۲ هزار و ۴۷۶ تن سیمان، ۴ میلیون و ۱۸۱ هزار و ۵۰۰ تن سنگ آهن، یک میلیون و ۷۸۱ هزار و ۴۱۱ تن فولاد، یک میلیون و ۱۵۴ هزار و ۶۵۰ تن آهن اسفنجی، ۸۳ هزار و ۹۲۵ تن روی، ۵۳ هزار و ۵۱۰ تن آلومینیوم، ۴۳ هزار و ۴۲۰ تن مس، یک تن کنسانتره مولیبدن، ۵۰۰ تن کک متالورژی، ۳۶ تن کنسانتره فلزات گرانبها و ۱۳۴ دستگاه خودرو دادوستد شد.

در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی نیز در اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲ میلیون و ۳۷ هزار و ۶۴۹ تن انواع کالا و محصول به ارزش بیش از ۴۴.۳ هزار میلیارد تومان در دو بخش داخلی و صادراتی معامله شد.

به‌این‌ترتیب ۶۴۶ هزار و ۵۱۵ تن قیر، ۵۴۱ هزار و ۵۵۰ تن وکیوم باتوم، ۴۱۴ هزار و ۹۹۴ تن انواع مواد پلیمری، ۱۸۸ هزار و ۵۰۰ تن لوب کات، ۱۷۰ هزار و ۱۲۷ تن مواد شیمیایی، ۵۰ هزار و ۲۴۵ تن گوگرد، ۲۲ هزار و ۷۶۸ تن روغن، ۲ هزار و ۵۰ تن گازها و خوراک ها و ۴۰۰ تن عایق رطوبتی در این تالار به فروش رفت.

یک و نیم‌تن زعفران به ارزش ۱۵۰ میلیارد تومان در تالار کشاورزی به فروش رسید.

همچنین ۷۲ هزار و ۴۷۴ تن انواع محصول به ارزش ۱.۱ هزار میلیارد تومان نیز در بازار فرعی بورس کالای ایران معامله شد.

نظر شما