شناسهٔ خبر: 66782895 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی:

راه و سیاق رئیس‌جمهور شهید ادامه دارد

علی انوار علی انوار

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با تاکید بر اینکه راه و سیاق رئیس‌جمهور شهید ادامه دارد، گفت: ارج نهادن به رشادت‌های مفاخر استان همچون ناخدا هوشنگ صمدی ضروری است.

صاحب‌خبر -

اسماعیل چمنی اول خرداد در مراسم بزرگداشت شهید جمهور و شهدای خدمت و گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در دانشگاه محقق اردبیلی ضمن تسلیت به شهادت‌ رئیس‌جمهور خادم‌الرضا آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، وزیر امور خارجه، نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌ شرقی و امام‌جمعه تبریز، استاندار آذربایجان‌شرقی و سایر همراهان در حادثه بالگرد در شب میلاد امام رضا(ع)، گفت: رئیس‌جمهور محبوب و مردمی ایران اسلامی همواره با روحیه خستگی‌ناپذیر خود در راه خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مردم شریف ایران اسلامی تلاش کرد و جان خود را نیز حین خدمت تقدیم نظام کرد.

وی افزود: همانطوری که رئیس‌جمهور شهید مردمی، جهادی و محبوب ما همیشه بر انجام امور به نحو احسن تاکید داشت و از تعلل در کارها بیزار بود، ما دانشگاهیان نیز با جدیت و همیت بیش از پیش فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی را در دانشگاه‌ها انجام داده و راه خادم‌الرضا را ادامه خواهیم داد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد سال ۱۳۶۱ از رخدادهای مهم جنگ هشت ساله است، ادامه داد: این شهر پس از ۵۷۸ روز اشغال به‌دست نیروها و رزمندگان ایرانی آزاد شد.

وی تصریح کرد: امام عظیم‌الشان ما آزادسازی خرمشهر را از امور مافوق طبیعت و از عنایات پروردگار دانست و مقام معظم رهبری حماسه آزادی خرمشهر را حادثه‌ای بی‌نظیر در تاریخ جهان قلمداد کرده و آنرا پرچم سرافرازی و پایداری ملت ایران معرفی کرده است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه ناخدا صمدی از فرماندهان دلاور نیروی دریایی بود، افزود: این دلاور اردبیلی همزمان با آغاز جنگ ایران و عراق به ‌عنوان یکی از فرماندهان ارشد تیپ تفنگداران دریایی محسوب می‌شد و در آغاز جنگ در حالی که بازنشستگی وی ابلاغ شده بود، به ارتش بازگشت و در سلسله عملیات‌های نبرد خرمشهر، حصر آبادان و آزادسازی خرمشهر به همراه دیگر تکاوران ارتش، نقش کلیدی ایفا کرد.

وی با بیان اینکه ناخدا صمدی از جانبازان جنگ ایران و عراق محسوب می‌شود، گفت: در روزهای نخست جنگ، گردان تکاوران تحت امر وی، به‌مدت ۳۴ روز در مقابل ارتش عراق از خرمشهر دفاع کردند، وی در این مدت چندین بار مجروح شد و در چندین نبرد دیگر همچون عملیات مروارید و عملیات ثامن‌الائمه نیز حضور فعال داشت.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به اینکه آسایش و آرامش امروزمان را مدیون مفاخر، دلاوران و فداکاران ایران اسلامی هستیم، گفت: گرامیداشت یاد و خاطر این بزرگان در راستای تحقق سند تحول و در مسیر گام دوم انقلاب اسلامی در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: استان اردبیل دارای مفاخر و بزرگانی است که خدمات شایسته‌ای برای کشورمان انجام داده‌اند که یکی از این مفاخر ناخدا هوشنگ صمدی است.

انتهای پیام

نظر شما