شناسهٔ خبر: 66782890 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس:

اصرار بر مصوبه کنکور، واکنش مجلس به ناتوانی در برگزاری امتحانات نهایی بود/ این مصوبه به کنکور 1403 نمی‌رسد

صاحب‌خبر -
اصرار بر مصوبه کنکور، واکنش مجلس به ناتوانی در برگزاری امتحانات نهایی بود/ این مصوبه به کنکور 1403 نمی‌رسد
خبرگزاری آریا - رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اصرار مجلس بر مصوبه پیشین خود در خصوص نحوه برگزاری کنکور، گفت: مصوبه امروز مجلس، واکنشی به ناکارآمدی وزارت آموزش و پرورش در صدور کارت امتحانی برای دانش آموزان و تعویق زمان برگزاری امتحانات بود، البته این مصوبه باید به تأیید مجمع تشخیص مصلحت نظام برسد، ضمن اینکه قطعا به کنکور 1403 نیز نخواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری آریا به  نقل از خانه ملت، سید محمد مولوی با اشاره به اصرار نمایندگان بر مصوبه کنکوری خود، عنوان کرد: رأی بالای نمایندگان مجلس به مصوبه کنکور به علت ناکارآمدی وزارت آموزش و پرورش در برگزاری امتحانات نهایی و ایرادات نحوه صدور کارت امتحانات نهایی بود.
نماینده مردم آبادان در مجلس یادآور شد: در متن مصوبه مجلس که به آن اصرار ورزید آمده است؛ «وزارت آموزش و پرورش مکلف است تمامی زیرساخت‌های لازم جهت اعمال تاثیر قطعی معدل در تعیین تراز و رتبه شرکت کنندگان در آزمون سراسری (کنکور) سال 1406 و بعد از آن را فراهم کند و تا موعد یاد شده، آزمون سراسری سال‌های 1403، 1404 و 1405 به روال آزمون سراسری سال‌ قبل از سال‌ 1402 برگزار می‌شود»، اما با توجه به برگزاری نوبت اول کنکور 1403 در اردیبهشت ماه و نوبت دوم در تیرماه، قطعا این مصوبه به کنکور 1403 نمی‌رسد.
وی در پاسخ به این سئوال که این مصوبه از چه زمانی اجرایی می‌شود، گفت: این مصوبه پیش‌تر از سوی شورای نگهبان رد شد و امروز مجلس بر مصوبه قبلی خود اصرار کرد. بر اساس روال معمول این مصوبه باید در مجمع بررسی شود که در صورت تأیید مجمع اجرایی خواهد شد.
مولوی یادآور شد: در صورت تصویب این مصوبه در مجمع تشخیص مصلحت نظام، تغییرات در نحوه برگزاری کنکور در موعد مقرر اطلاع رسانی خواهد شد لذا داوطلبان و دانش آموزان نگران تغییرات کنکور نباشند.
رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اضافه کرد: آنچه برای ما اهمیت دارد، برگزاری کنکور و امتحانات نهایی به شکل استاندارد است تا حقی از دانش آموز و داوطلب ضایع نشود که امیدواریم با تدابیر در نظر گرفته شده این خواسته محقق شود./
پایان پیام

نظر شما