شناسهٔ خبر: 66782263 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

چین یک نماینده آمریکایی را به دلیل رفتار ضدچینی تحریم کرد

وزارت امور خارجه چین از اعمال تحریم‌هایی علیه نماینده سابق کنگره آمریکا به دلیل رفتار‌های ضدچینی خبر داد.

صاحب‌خبر -

وزارت امور خارجه چین امروز سه شنبه اعلام کرد که اقدامات متقابلی را علیه مایک گالاگر، نماینده سابق ایالات متحده به دلیل «رفتار ضد چینی» وی انجام می‌دهد.

به گزارش رویترز، این وزارتخانه افزود: «در سال‌های اخیر، مایک گالاگر، نماینده سابق کنگره آمریکا از ویسکانسین، مکرراً از کلمات و اعمالی استفاده می‌کند که در امور داخلی چین دخالت می‌کند، حاکمیت و تمامیت ارضی چین را تضعیف می‌کند و منافع چین را نقض می‌کند». 

 گالاگر در گذشته به عنوان رئیس کمیته ویژه رقابت استراتژیک ایالات متحده و چین در مجلس نمایندگان ایالات متحده خدمت می‌کرد و لایحه ممنوعیت «تیک‌تاک» TikTok را رهبری می‌کرد.

در نتیجه، چین تصمیم گرفته است که دارایی‌های او را در داخل کشور مسدود کند، هرگونه معامله و همکاری مرتبط با او در چین را ممنوع و از ورود او به کشور خودداری کند. این اقدامات بلافاصله اجرایی خواهد شد.

چند هفته قبل، مجلس سنای آمریکا با ۷۹ رای موافق در برابر ۱۸ رای مخالف، قانونی را تصویب کرد که شرکت مالک برنامه «تیک‌تاک» را مجبور می‌کند آن را تا ۹ ماه آینده واگذار به غیر کند، در غیر این صورت استفاده از این برنامه در آمریکا ممنوع خواهد شد.

مترجم: اعظم پورکند

نظر شما