شناسهٔ خبر: 66781940 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: کمیته ملی المپیک | لینک خبر

برگزاری پانزدهمین نشست کمیسیون زنان و ورزش کمیته ملی المپیک | کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران

صاحب‌خبر -
پانزدهمین نشست کمیسیون زنان و ورزش کمیته ملی المپیک روز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ این نشست با خیر مقدم دکتر مهین فرهادی زاد رئیس کمیسیون آغاز شد؛  در دستور اول این جلسه مریم جعفری مدیر آموزش و پژوهش آکادمی به ارائه گزارش مبسوطی در خصوص حضور در نشست MEMOS  و سمینار "نقش ارزش های المپیک در زندگی امروز " پرداخت.
در نشست آموزشی MEMOS  به موضوعاتی از قبیل اهمیت ارزش های المپیک، وضعیت ورزش زنان در کشورها ، گزارشی از سوی نمایندگان هر کشور در خصوص نقش زنان در حوزه های مختلف ورزش ارائه گردیده است .  
وی پس ازارائه تجربیات خود ، پیشنهادات ذیل را مطرح نمود و به سوالات اعضا پاسخ داد. 
1. تقویت دیپلماسی ورزشی از طریق حضور نمایندگان کمیته ملی المپیک در رویدادهای ورزشی 
2. بررسی موضوع میزبانی یکی از نشست های MEMOS در ایران
3. بررسی دعوت از قدیمی ترین زن عضو IOC برای حضور در ایران به مناسبت یک رویداد خاص در کمیته ملی المپیک 
دستور دوم جلسه ارائه گزارشی از اقدامات بعمل آمده برای کاروان ورزشی اعزامی به المپیک فرانسه بود که محمود عبدالهی مدیر روابط عمومی کمیته ملی المپیک به ارائه آن پرداخت و سوالات  اعضاء در این خصوص را پاسخگو بود.
در سومین دستور جلسه، دکتر مهرانی به ارائه گزارشی از حضور نماینده کمیسیون زنان و ورزش در اجلاس کمیسیون زنان و ورزش شورای المپیک آسیا پرداخت بود که موضوعات مورد بحث در این نشست ارائه گزارش تطبیقی از حضور زنان در مناصب مختلف ورزشکار، مربی، داور و مدیر کاروانهای اعزامی به بازیهای هانگژو از سوی کشور های شرکت کننده در بازیها بو د و تحلیلی بر میزان فعالیت کشورها جهت تقسیم عادلانه امکانات در ورزش برای زنان و مردان ارائه گردید. 
توجه به اصل عدالت در حوزه های مختلف ورزش موضوع مهم اجلاس و تشویق کشورها به احترام در این خصوص بوده است . 
دستور چهارم جلسه ارائه گزارشی کوتاه توسط اعظم کریمی مدیرکل سابق دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان در وزارت ورزش و جوانان،  در ارتباط با چگونگی تهیه فیلم های کوتاه از فعالیت زنان ورزشکار و مدیران عرصه ورزش و همچنین زنان توانمند در عرصه های مختلف برای ارائه توانایی زنان در جمهوری اسلامی و ارائه در همایش های بین المللی بود که با پیشنهادات تکمیلی اعضاء همراه شد.
در این نشست دکتر مهین فرهادی زاد، دکتر مریم کاظمی پور، طاهره طاهریان، دکتر الهه عرب عامری، دکتر فریده شجاعی، دکتر مرجان میرزایی  ، دکتر سارا مهرانی، الهه احمدی، ناهید ایروانی، دکتر نازنین راسخ ، دکتر معصومه شهبازی، دکتر مریم وطن دوست، طاهره عالیشوندی، محبوبه مرادی، مریم فریدار، مریم جعفری، دکتر لیلا زکی زاده ، اعظم  کریمی و دکتر حسین اکبری یزدی و محمود عبدالهی حضور داشتند. 

نظر شما