شناسهٔ خبر: 66781519 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

رفع افت فشار آب شرب در بخش مرکزی و قدیمی شهر رشت

با جلوگیری از هدررفت ۳۰ لیتر بر ثانیه آب، افت فشار آب شرب در بخش مرکزی و قدیمی شهر رشت مرتفع شد. با جلوگیری از هدررفت ۳۰ لیتر بر ثانیه آب، افت فشار آب شرب در بخش مرکزی و قدیمی شهر رشت مرتفع شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با اعلام این خبر گفت: به دلیل عدم تکمیل طرح آبرسانی شهر رشت به واسطه اجرایی نشدن رینگ جنوبی شهر، در حال حاضر رینگ شمالی شهر با وجود ۲ سایت آبرسانی شرق و غرب در مدار بهره برداری قرار دارد، در نتیجه عمدۀ مناطق جنوبی و مرکزی شهر تحت تاثیر خط انتقال ورودی به مخازن زمینی شرق و غرب قرار داشته و با نوسانات تولید در تصفیه خانه بزرگ آب گیلان، شاهد افت فشار و قطع مقطعی آب شرب در بخش مرکزی و قدیمی شهر رشت هستیم.

علیرضا غیاثی افزود: علاوه بر آن وجود شکستگی‌های پنهان در لوله‌های قدیمی که وارد شبکه جمع آوری فاضلاب (اگو) می‌شود؛ موجب هدر رفت آب شرب و نارضایتی نسبی مردم محترم رشت در مناطق مذکور شده بود.

وی تصریح کرد: در همین راستا در جهت رفع افت فشار آب در بخش مرکزی شهر رشت اقداماتی از قبیل: انعقاد قرارداد با پیمانکار ذی صلاح برای نشت یابی و شناسایی شکست‌های پنهان با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد ریال انجام و با شناسایی حدود ۴۰ فقره شکستگی، حفاری و ترمیم لوله‌ها در مناطق مختلف از هدر رفت آب شرب به میزان حدود ۳۰ لیتر بر ثانیه جلوگیری و در پی آن عمده مشکل مناطق ساغریسازان، بازار، بحرالعلوم، مطهری و ... مرتفع شد. غیاثی بیان داشت: همچنین قراردادی به مبلغ ۵۰ میلیارد ریال جهت بهینه سازی فشار در شبکه توزیع آب در مناطق فلسطین، چمران، رسالت، سرچشمه، خیابان شهدا، زرجوب و دیانتی منعقد شده است که در هفته گذشته ابلاغ و به زودی اجرایی خواهد شد.

وی؛ برنامه ریزی برای تکمیل خط انتقال لاکان در میدان گاز که بخشی از پروژه در سنوات گذشته اجرا و مابقی پروژه در نیمه اول سال جاری تکمیل خواهد شد، را اقدام شاخص دیگر در زمینه رفع مشکل تنش آبی منطقه مرکزی شهر عنوان کرد و افزود: ادامه خط انتقال میدان گاز و اتصال آن به تاسیسات آبرسانی داخل ستاد شرکت آب و فاضلاب جنب پارک شهر در حال بررسی می‌باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان در پایان گزارش اعلام کرد: تکمیل و اتمام پروژه لوله گذاری میدان شهید قلی پور تا تاسیسات آبرسانی بلوار گیلان و همچنین اجرای عملیات اصلاح خط انتقال اصلی ۱۰۰۰ میلی متری خروجی تاسیسات آبرسانی شرق تا میدان جانبازان به طول تقریبی ۵۸۰ متر که در سال گذشته اجرا و در مدار بهره برداری قرار گرفت، که این پروژه‌ها در راستای رفع مشکلات مربوط به ضعف فشار شبکه آب شرب رشت اجرا شد.
انتهای پیام/

نظر شما