شناسهٔ خبر: 66781300 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

ارائه این کمک به دلایل لجستیکی میسر نشد

آمریکا: ایران پس از سقوط بالگرد رئیس جمهوری، درخواست کمک کرد

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که ایران پس از سقوط بالگرد حامل ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه از واشنگتن درخواست کمک کرده بود.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که ایران پس از سقوط بالگرد حامل ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و مقامات همراه از آمریکا درخواست کمک کرده بود، اما ارائه این کمک به دلایل لجستیکی میسر نشد.

خبرگزاری آناتولی نوشت:  متیو میلر، سخنگوی این وزارتخانه در این زمینه گفت: نمی‌خواهم وارد جزئیات شوم، ولی دولت ایران چنین درخواستی داشت.

وی تصریح کرد: در پاسخ گفتیم که با داشتن احترام به هر دولتی خواستار ارایه این کمک در چنین شرایطی هستیم اما در نهایت، عمدتا به دلایل لجستیکی نتوانستیم این کمک را ارایه کنیم.

ایران همچنین از ترکیه درخواست کمک کرده بود وگفته شده که پهپاد دید در شب ترکیه توانسته بود محل دقیق سقوط بالگرد وی را به مقامات ایران گزارش دهد.

روسیه نیز قرار بود دو هواپیما جهت کمک به پیدا کردن بقایایی بالگرد رئیس جمهور به ایران اعزام کند.

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در سانحه سقوط هلیکوپتر به شهادت رسید.

همچنین حسین امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه، آل هاشم، امام جمعه تبریز و مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی و سرتیم حفاظت و کادر پرواز نیز در سانحه سقوط هلیکوپتر در شمال استان آذربایجان شرقی جان خود را از دست داده‌اند.

نظر شما