شناسهٔ خبر: 66780609 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

سیل عظیم واکنش‌ها به شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان شان

جامعه ورزش در سوگ شهادت رئیس‌جمهوری

صاحب‌خبر -

  [ شهروند]  روز دوشنبه، اتفاقی غیرمنتظره و ناگوار ملت ایران را داغدار کرد.  آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور که برای افتتاح سد مرزی «قیز قلعه‌سی» به آذربایجان شرقی سفر کرده بود، در سانحه‌ سقوط بالگرد حامل او و همراهانش‌ به شهادت رسید. این اتفاق غیرمنتظره و تلخ واکنش‌های مختلف اهالی ورزش را در پی داشت. در صدر این واکنش‌ها کیومرث هاشمی مقام عالی وزارت ورزش و جوانان تاکید داشت که آیت‌الله رئیسی اراده‌ای جدی همواره برای حل مشکلات مردم به ویژه طبقه کم‌درآمد، تلاشی وافر و شبانه‌روزی داشت.

وزیر ورزش: آیت‌الله رئیسی قلبی رئوف و دغدغه‌مند داشتند
کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان مراتب تسلیت و تعزیت خود را از شهادت رئیس‌جمهوری دولت مردمی و تیم همراه در سانحه‌ بالگرد حین ماموریت در قالب پیام به ملت شریف ایران اعلام کرد. هاشمی در این پیام گفت: «غم و اندوهی بی‌پایان جامعه‌ ورزش و جوانان ایران اسلامی را در پی شهادت رئیس‌جمهوری محبوب دولت مردمی و همراهان ایشان در اثر سانحه‌ بالگرد فراگرفته است.
این ضایعه‌ اسفبار مایه‌ تالم جامعه‌ ورزش و جوانان ایران اسلامی همچون دیگر اقشار جامعه است که به شخصیت وارسته و خدمات ماندگار و با ارزش ایشان به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آشنایی داشتند.
 آیت‌الله  رئیسی رحمه‌الله علیه با قلبی رئوف، نیتی صادقانه و خالصانه، اندیشه‌ای ژرف و اراده‌ای جدی همواره برای حل مشکلات مردم به ویژه طبقه کم‌درآمد، تلاشی وافر و شبانه‌روزی داشتند و دغدغه‌مندانه مسائل را پیگیری و رصد می‌کردند.
اینجانب شهادت عالم برجسته آیت‌الله رئیسی رحمه الله علیه را محضر ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای، خاندان مکرم، همسر گرامی و فرزندان محترم و همه وابستگان و نیز ملت شریف ایران تسلیت می‌گویم و رحمت و مغفرت الهی و علو درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.
همچنین مراتب تاثر خود را در پی شهادت برادر ارجمندم زنده‌یاد حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، همچنین آیت‌الله سید محمدعلی آل‌هاشم نماینده محترم ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز و استاندار محترم آذربایجان شرقی که همراه با رئیس‌جمهوری فقید در حین ماموریت به لقالله پیوستند اعلام می‌دارم و به خاندان معزز این مسئولان خادم و ملت شریف ایران تسلیت و تعزیت می‌گویم ‌و از خداوند متعال آمرزش، رحمت و آرامش و حشر با اولیالله را برای آن خدمتگزاران شریف طلب می‌کنم و برای بازماندگان صبر و سلامتی می‌خواهم.»

تاج: آیت‌الله رئیسی نگاه ویژه‌ای به فوتبال داشتند
مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ساعتی بعد از اعلام خبر ناگوار شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری و هیأت همراه ایشان در یک پیام ویدیویی ضمن تسلیت به مردم ایران از برخی خدمات این عزیزان برای فوتبال کشور در سال‌های اخیر صحبت کرد.
تاج در صحبت‌های خود گفت: «شهادت ریاست محترم جمهوری و هیأت همراه ایشان را به مردم شهیدپرور ایران و به‌خصوص جامعه فوتبال تسلیت می‌گوید.»او ادامه داد: «آقای دکتر رئیسی هرسال چندین نوبت با اعضای جامعه فوتبال ملاقات داشتند؛ به‌خصوص در امر جوانان و رسیدگی به مناطق محروم در فوتبال تاکید می‌کردند. آخرین باری که با ایشان ملاقات داشتیم چندروز پیش از اتفاق اخیر بود که بعد از کسب عنوان سومی دنیا توسط فوتبال ساحلی همراه با اعضای تیم خدمت ایشان بودیم و ما را مورد تفقد قرار دادند. هدایا و لوح تقدیری را هم به تیم اهدا کردند.» رئیس فدراسیون فوتبال همچنین گفت: «ایشان با توجه به گستردگی فوتبال عنایت خاصی به این فضا داشتند و شهادت ایشان را به جامعه فوتبال تسلیت می‌گویم.» تاج با اشاره به روابط شهید حسین امیرعبداللهیان با فوتبالی‌ها تاکید کرد: «آقای امیرعبداللهیان با مجموعه فوتبال مکررا جلساتی داشتند. تقریبا هر اعزامی داشتیم به استحضار ایشان می‌رساندیم و در همه سفارتخانه‌ها توصیه داشتند که کمک کنند. در ذهنم هست حتی برای VAR که ارتباطی هم به وزیر امور خارجه نداشت، زنگ زدند به رئیس بانک مرکزی و گفتند که آقای تاج می‌آید و همکاری کنید. آخرین بار هم چند روز قبل با آقای امیرعبداللهیان صحبت کردیم، زمانی که برای اعزام تیم فوتسال به جام ملت‌های تایلند مسائلی وجود داشت و به سفارت ایران در تایلند دستور دادند که کمال همکاری را با اعضای تیم داشته باشند.»
رئیس فدراسیون فوتبال افزود: « با دکتر رحمتی نیز در زمان تصدی سازمان خصوصی‌سازی جلسات خوبی داشتیم. زمینه واگذاری استقلال و پرسپولیس در زمان ایشان فراهم شد. با آقای آیت‌الله آل‌هاشم هم چندی قبل جلسه‌ای در تبریز داشتیم و درباره برگزاری مسابقات فوتبال در تبریز و موانعی که وجود داشت، با ایشان صحبت کردیم. دستور دادند زیرساخت‌های موجود در ورزشگاه یادگار امام تبریز را برطرف کنیم تا بتوانیم از همه افراد برای تماشای مسابقات لیگ برتر و تراکتور استفاده کنیم. ایشان علاقه خاصی به فوتبال و فوتسال داشتند.»

در ادامه برخی دیگر از تسلیت‌ها را خواهید خواند:
نامه فدراسیون عمان به ایران: «این با غم و اندوه بسیار است که ما در مورد سقوط بالگرد غم‌انگیز شنیدیم و عمیق‌ترین تسلیت صمیمانه ما را از فدراسیون فوتبال عمان پذیرا باشید. ما هم در سوگ این ضایعه بزرگ به مردم جمهوری اسلامی ایران می‌پیوندیم.»
 رئیس فدراسیون وزنه‌برداری: «شهادت جانسوز دکتر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همچنین امیرعبداللهیان و آیت‌الله آل‌هاشم و استاندار محترم آذربایجان شرقی و جمعی دیگر از همراهان ایشان را به محضر امام عصر و مردم وفادار ایران اسلامی تسلیت می‌گویم. بدون شک مسیر خدمت‌رسانی با تأسی از مسیر پرافتخار شهدا ادامه خواهد داشت.»
علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال: «جامعه ورزش از این اتفاق دردناک و ضایعه جانسوز به شدت متاثر هستند. ایشان محبوبیت خاصی بین ورزشکاران داشتند و در کمتر از یک سال سه مراسم تجلیل از ورزشکاران و مدال‌آوران را برگزار کردند که در تاریخ کشور بی‌سابقه بود. ان‌شاءلله که چرخه خدمتگزاری با قدرت در کشور ما ادامه پیدا کند و مسئولان و مدیران ما با چند برابر توان به خدمات خودشان ادامه بدهند.»
نیما نکیسا، مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن و دروازه‌بان سابق تیم ملی ایران، در واکنش به شهادت آیت‌الله ابراهیم رئیسی عنوان کرد:« یاد و خاطره این
بزرگ مرد عرصه خدمت صادقانه و خالصانه که در میدان «جهادِ خدمت به مردم» به وصال معشوق رسید، در تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی تا ابد زنده خواهد ماند. از درگاه خدواند متعال برای آن سید بزرگوار و همراهان شهیدشان رحمت و مغفرت لایتناهی و برای همه دوستداران انقلاب اسلامی و مردم عزیز ایران آرزوی صبری جمیل دارم.»
وزارت ورزش و جوانان با انتشار بیانیه‌ای جدید، ضمن تسلیت بابت شهادت آیت‌الله رئیسی نوشت: «مشی آن شهید بزرگوار خدمت صادقانه و خستگی‌ناپذیر به مردم ایران بوده است. جامعه ورزش و جوانان در راستای حرکت در این مسیر، اقدامات و فعالیت‌های خود را بدون وقفه برای تحقق آرمان‌ها و اهدافی که رئیس‌جمهوری محبوب و مردمی جان خود را در آن راه فدا کرد، با قدرت ادامه خواهد داد.»
وحید شمسایی، سرمربی تیم ملی فوتسال ایران: «امروز روز سختی برای ما و کشور عزیزمان است. به مردم عزیز کشورمان، مقام عظمای ولایت و جامعه ورزش تسلیت می‌گویم. یک مصیبت سنگین بود؛ خوشا به سعادت‌شان که برای خدمت به مردم و خدمتگزاری به کشورشان به درجه رفیع شهادت رسیدند. نگاه ایشان به ورزش ویژه بود. وقتی با ایشان صحبت می‌کردیم می‌گفتند هر آنچه برای ورزش و ورزشکار هزینه شود تا بتوانیم دل مردم را شاد کنیم، باعث غرور و افتخار است. بسیار دید بلندی نسبت به ورزش داشتند. خدا رحمت‌شان کند.»
محمدرضا زنوزی، مالک تراکتور: « اینجانب شهادت تمامی خدمتگزاران کشور عزیزمان در این سانحه را به محضر حضرت بقیة الله الاعظم (عج) و رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)، ملّت بزرگ ایران و خانواده‌ها و بازماندگان این عزیزان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای این بزرگان آسمانی، غفران الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل خواستارم.»
فدراسیون تنیس روی میز: «جامعه پینگ پنگ کشور، شهادت رئیس جمهوری عزیز، محبوب و مغتنم و بزرگمرد جهاد، ایثار، انسانیت و اخلاص را که حین انجام وظیفه به فیض شهادت نائل آمدند موجی از غم و اندوه را در پی داشت، به ملت شریف ایران و خانواده معزز ایشان تسلیت عرض کرده و برای شهدای از جان گذشته علو درجات الهی را مسئلت می‌‌نماید.»
هادی ساعی، رئیس فدراسیون تکواندو: «خبر شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی سید شهیدان خدمت و وطن پرست واقعی باعث تاسف و تالم همه مردم شریف ایران شد. اینجانب به نمایندگی از اعضای هیأت رئیسه، دبیرکل، نایب رئیس، روسای کمیته‌ها، کادر فنی و اعضای تیم‌های ملی تکواندو، پاراتکواندو و پومسه، مربیان، داوران و خانواده تکواندو شهادت آن مرد بزرگ را به پیشگاه امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران و خانواده محترم ایشان تبریک و تسلیت عرض می کنم.»

نظر شما