شناسهٔ خبر: 66780399 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

آیت‌الله رئیسی متعلق به همه اسلام بود

علمای اهل سنت شهرستان مرزی تایباد آیت‌الله رئیسی را عالمی وارسته و مجاهدی فی سبیل الله نامیدند که متعلق به همه اسلام بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس خراسان، علمای اهل سنت شهرستان مرزی تایباد خراسان رضوی در حاشیه مراسم ارتحال شهید آیت‌الله رئیسی و دیگر همراهانشان بر این موضوع تاکید داشتند که  آیت‌الله رئیسی عاشقان محرومان بوده و همیشه نگاه به محرومان سرلوحه کارشان بوده است و آیت الله رئیسی اسوه استقامت، شجاعت و حامی مستضعفین بودند و عشقشان خدمت و آرمانشان شهادت بود.

مولوی عبدالباری صالحی، مدیر حوزه علمیه مظهر التوحید اهل سنت تایباد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: شخصیت شهید رئیسی را نمی‌توان در چند جمله بیان کرد، اما آنچه بنده حقیر می‌دانم ایشان شخصی خدوم، قاطع و عاشق خدمت به خلق بود.

وی افزود: رئیس جمهور شخصیتی بود که  از اوئل انقلاب عمر بابرکتش را برای خدمت به جامعه روحانیت و اسلامی و زائران خادم الرضا و ملت ایران وقف کرد.

مدیر حوزه علمیه مظهر التوحید اهل سنت تایباد، گفت: آیت‌الله رئیسی کسی بود که  عشقش خدمت  و هدفش عدالت و آرمانش شهادت بود.

مولوی سید ابراهیم فاضل حسینی، مدیر حوزه علمیه اهل سنت احناف تایباد نیز اظهار کرد: شهید رئیسی یک امت بود و متعلق به تمام امت اسلامی بود شیعه و سنی فرقی نداشت.

وی افزود: شهید رئیسی دارای شخصیت بسیار عظیمی بود  که با همه علما و ملت به طور خاص ارتباط داشت، هر وقت ایشان بنده را می‌دیدند من را به نام یاد می‌کردند و حافظه بسیار خوبی داشتند؛ این ضایعه بزرگ را به همه مردم ایران و امت اسلامی تسلیت می‌گویم، ایشان درجاتشان عالی بود و عالی‌تر نیز خواهد شد.

مولوی عبدالواحد مومنی، استاد حوزه علمیه اهل سنت خیرآباد، تایباد نیز گفت: شهید آیت‌الله رئیسی انسانی با اخلاق و منظم و هوشمند بودند و انگیزه بسیار زیادی برای خدمت به مردم داشتند. خستگی ناپذیر بودند و عشقشان عشق خدمت به ایران و ملت انقلابی ایرانی بود.

وی ادامه داد: ایشان اندیشمند بودند و توجه ویژه‌ای به  محرومین داشتند و حامی محرومین و مستضعفان بودند  و به عنوان یک اصل و راهبرد این موضوع را پیگیری می‌کردند و در سه سالی که به عنوان رئیس جمهور بودند همه دیدیم که ایشان چگونه  پای کار بودند و پروژه‌های بزرگی را به سرانجام رساندند، پاک دستی و مورد اعتماد رهبری بودن از دیگر شاخصه‌های شهید آیت‌الله رئیسی بود.

مولوی رحیمی، امام جمعه روستای پشته تایباد نیز اظهار داشت: شهید رئیسی اسوه استقامت، شجاعت بود و خیرخواه و خدمتگزار به مردم ایران زمین بودند و عاشق کمک کردن به مردم ایران زمین و مظلومین دنیا بودند.

وی افزود: هزینه زیادی برای کمک به مردم محروم ایران و دنیا کردند و خداوند نیز پاسخ این خدمتگزاری را به ایشان دادند و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

نظر شما