شناسهٔ خبر: 66779916 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

آیت‌الله آل‌هاشم اولین امام جمعه‌ای بود که نرده‌های بین مردم و مسئولان را در نمازجمعه برداشت

الیاس حضرتی نوشت: وی اولین امام جمعه‌ای بود که دستور داد نرده‌های مصلی که بین مردم و مسئولان فاصله ایجاد می‌کرد، برداشته شود.

صاحب‌خبر -
آیت الله آل هاشم ،امام جمعه ای از جنس مردم
کد خبر: 660969
|
۱۴۰۳/۰۳/۰۱ ۱۱:۰۷:۳۹

 آیت‌الله آل هاشم، امام جمعه تبریز، متولد ١٣٤١؛ کسی که در بین مردم و مثل مردم زندگی می‌ کرد و به دلیل ساده زیستی که داشت، نزد مردم آذربایجان شرقی، بسیار محبوب و ماندگار بود.

وی اولین امام جمعه‌ای بود که دستور داد نرده‌های مصلی که بین مردم و مسئولان فاصله ایجاد می‌کرد، برداشته شود. مکرر به بازار و کسبه آن سر زده و جویای وضعیت اقتصادی شهر می‌شد و حتی کسبه منصف و با سابقه را تشویق می‌کرد.

خود بدون فاصله‌ای از مردم برای خرید مایحتاج زندگی خانواده به مغازه‌ها و حتی نانوایی می‌رفت. بدون تکلف سوار مترو و تاکسی می‌شد و بدون وجود فاصله‌ای از حال مردم و مشکلاتشان خبر دار می‌شد، به استادیوم یادگار امام برای حمایت از تیم محبوب فوتبال آذری‌ها می‌رفت و همه اینها در کنار رسیدگی به حال بیماران، مجروحان جنگ، خانواده‌های حاشیه نشین تبریز و کودکان بهزیستی انجام می‌داد. او در عین حال با حضور در مساجد محله‌های مختلف تبریز پشت سر امامان جماعت مساجد نماز می‌خواند. بدون شک شهید آیت الله آل‌هاشم امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه آذربایجان شرقی مسؤولی در طراز انقلاب بود، جهادی خدمت کرد، مردمی بود و قلب‌های مردم دیار آذربایجان را ربود و به شهادت رسید.

اعتماد آنلاین فقدان اینشان را تسلیت می گوید.

 

برچسب‌ها:

نظر شما