شناسهٔ خبر: 66779909 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری محفل انس و معرفت به یاد رئیس جمهور شهید و همراهان در مدینه منوره

محافل انس و معرفت با حضور زائران ایرانی حرم نبوی در بزرگذاشت شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان در هتل زوار العالمی مدینه منوره برگزار شد.

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، شب گذشته محفل انس و معرفت، با حضور زائران ایرانی حرم نبوی در بزرگداشت شهادت رئیس جمهور و همراهانش در هتل زوار العالمی شهر مدینه برگزار شد.
این محفل با تلاوت مسعود موحدیان، از قاریان بین المللی کشورمان آغاز شد و ثواب این تلاوت به روح خادم الرضا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان اهدا شد.
در این محفل، حجت الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی سخنران بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به سرشت انسان و دستور خداوند در قرآن به سبقت و سرعت در کار خیر، گفت: لازمه رسیدن به بهشت الهی مغفرت و استغفار است.
حجت الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی اظهار کرد: اگر سرعت و سبقت انسان به سمت خدا و امور خدایی باشد، انسان به سمت شیطان و هوای نفسانی کشیده نخواهد شد.
وی اضافه کرد: انسان باید عجله و شتاب را مدیریت کند و به سمت مغفرت و آمرزش خداوند و بهشت الهی حرکت نماید.

این سخنران بعثه با اشاره به اینکه انسان تا شامل مغفرت الهی نشود، بهشتی نخواهد شد، گفت: نبی مکرم اسلام (ص) در مسجدالنبی برای رهنمون شدن مومنان به بهشت آگاهی بخشی می‌کردند و آن حضرت کثیرالاستغفار بودند.
حجت الاسلام حیدری کاشانی با اشاره به این که مومنان بسیار از درگاه خداوند طلب استغفار می‌کنند، افزود: یکی از مسائلی که در دین اسلام بر آن تاکید شده، اقامه نماز استغفار است.
وی ادامه داد: در ۱۰ آیه قرآن کریم به لفظ جنت (بهشت) و جنان اشاره شده و بهشت نیز شامل مراحلی همچون جنات اصحاب الیمین، جنات الفردوس، جنات رضوان و... است.
حجت الاسلام حیدری کاشانی سپس با بیان چهار ویژگی اهل بهشت را از دیدگاه پیامبر (ص) اظهار کرد: اهل بهشت چهره‌ای بشاش دارند و سخنان آنها همراه با لطافت و فصاحت است و قلبی مهربان و دستی سخاوتمند دارند.
این سخنران بعثه در بخشی از سخنان خود ضمن عرض تسلیت بمناسبت شهادت آیت الله سیدابراهیم رئیسی و همراهانشان گفت: این شهید روحیه جهادی و خستگی ناپذیر داشت و تا آخرین لحظه عمر خود به مردم خدمت کرد.
وی با اشاره به اینکه شهید آیت الله رئیسی خود را سرباز امام زمان (عج) می‌دانست، افزود: مقام معظم رهبری بسیار هوشمندانه اعلام کردند که با این اتفاق در مدیریت کشور خللی ایجاد نخواهد شد و فضا را به خوبی آرام کردند.
در پایان این مراسم، امیر عارف از خادمان حرم علی بن موسی الرضا (ع) و از مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) به مرثیه سرایی پرداخت و زائران برای شادی روح رئیس جمهور و همراهانشان فاتحه قرائت کردند.

نظر شما