شناسهٔ خبر: 66779467 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون دادگستری اردبیل عنوان کرد؛

ضرورت افزایش آگاهی‌های عمومی در صیانت و حفاظت از اراضی ملی

اردبیل- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: افزایش آگاهی‌های عمومی و مشارکت مردم در صیانت و حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی لازم و ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، جهانگیر جوانمرد پیش از ظهر سه‌شنبه در جلسه پیشگیری از وقوع جرم با موضوع جلوگیری از تصرفات غیر قانونی اراضی دولتی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های بسیج در کنار اقدامات پیشگیرانه دستگاه‌های متولی می‌تواند در پیشگیری‌های اولیه تخریب و تعرض به اراضی ملی و منابع طبیعی نقش مؤثری داشته باشد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین راهکارهای مقابله با تخریب و تصرف اراضی استفاده از برنامه‌های پیشگیرانه است، افزود: استفاده از ظرفیت‌های موجود از جمله اجرای کامل قانون حدنگاری و ظرفیت‌های کمسیون رفع تداخل‌ها در تعیین تکلیف اراضی زراعی و ملی می‌تواند در کاهش میزان وقوع تخلفات در این حوزه بسیار تأثیر گذار باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل ضرورت افزایش آگاهی‌های عمومی و مشارکت مردم در صیانت و حافظت از اراضی ملی و منابع طبیعی را خاطر نشان کرد و گفت: تسریع در رسیدگی‌ها به پرونده‌های مربوط به تخلفات و جرایم تخریب و تصرف اراضی ملی لازم و ضروری است.

جوانمرد خاطرنشان کرد: مدیران حقوقی منابع طبیعی به منظور صدور آرای متقن در سریع‌ترین زمان ممکن باید مستندات و گزارش‌های خود را به مراجع قضائی اعلام کنند و پس از تشکیل پرونده در محاکم نیز به جد باید پیگیر آن تا حصول نتیجه باشند.

وی تصریح کرد: دستگاه قضائی ضمن اتخاذ رویکرد پیشگیرانه در صورت دریافت گزارش با هرگونه تخریب، تصرف و تعرض به اراضی ملی و منابع طبیعی بدون هیچ‌گونه تسامح و گذشتی با متخلفان مطابق با قانون برخورد می‌کند.

نظر شما