شناسهٔ خبر: 66779216 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

بیماری پادشاه عربستان؛ گمانه‌زنی‌ها درباره وضعیت ملک سلمان چه می‌گویند؟

انتقال پادشاه عربستان به بیمارستان به دلیل التهاب ریه بار دیگر گمانه‌زنی‌ها را درباره بیماری وی افزایش داده است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - رسانه‌های دولتی عربستان به‎تازگی گزارش دادند که سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه ۸۸ ساله این کشور، به عفونت ریه مبتلا شده است.

پیشتر نیز دیوان پادشاهی عربستان گزارش داد که ملک سلمان از دمای بالای بدن و درد مفاصل رنج می‌برد و تصمیم به انجام برخی معاینه‌ها بر‌ای تشخیص وضعیت و بررسی سلامتی وی گرفته شده است.

رسانه‌های عربستان اعلام کردند که پادشاه عربستان در بیمارستان ملک فیصل شهر جده بستری شده است.

براساس گزارش‎ها، انتقال ملک سلمان به بیمارستان برای معاینات معمول انجام شده است.

بیانیه اخیر دیوان پادشاهی عربستان اعلام کرد که مشخص شد که یک عفونت ریه وجود دارد و تیم پزشکی تصمیم گرفتند که پادشاه باید تحت یک برنامه درمانی شامل آنتی‌بیوتیک‌ها قرار گیرد تا عفونت برطرف شود.

در همین حال سخنگوی ارشد دولت ژاپن گزارش داد که سفر برنامه‌ریزی شده این هفته محمد بن سلمان به این کشور «به دلیل وضعیت سلامتی ملک سلمان» به تعویق افتاده است.

این بیانیه پس از آن منتشر شد که دیوان پادشاهی ریاض اعلام کرد که سلمان بن عبدالعزیز دچار عفونت ریه شده و تحت درمان قرار دارد.

بن سلمان قرار بود به ژاپن سفر کند که اولین سفر او از سال ۲۰۱۹ به ژاپن به شمار می‌رفت.

ملک سلمان در سال ۲۰۱۵ پادشاهی عربستان را به دست گرفت و در سال ۲۰۱۷ با برکنار کردن محمد بن نایف، فرزند خود محمد بن سلمان را به عنوان ولیعهد جدید انتخاب کرد و به‌طور گسترده اعتقاد بر این است که در واقع ولیعهد، امور روزمره پادشاهی عربستان را اداره می‌کند.

تاکنون گزارش‎هایی درباره بیماری پادشاه عربستان منتشر شده و علاوه بر این در مواردی ملک سلمان در برخی از برنامه‌های مهم این کشور حضور نداشته است.

سلمان بن عبدالعزیز پیشتر در نماز عید فطر در مکه حضور نیافت و در نشست سران کشور‌های عربی که در ماه می ۲۰۲۳ (اردیبهشت ۱۴۰۲) حاضر نشد.

این امر گمانه‌‎زنی را درباره بیماری، وخامت وضعیت جسمانی، جانشینی وی و چگونگی روند انتقال قدرت افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/

نظر شما