شناسهٔ خبر: 66779187 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

لاتاری آمریکا چیست ؟ مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری آمریکا 2025

صاحب‌خبر -
 این برنامه به عنوان یکی از محبوب ترین مسیرهای مهاجرت قانونی به ایالات متحده، فرصتی منحصر به فرد برای افراد از سراسر جهان فراهم می کند تا زندگی خود را در کشوری جدید آغاز کنند و از مزایای بی شماری مانند دسترسی به آموزش و بهداشت عالی، فرصت های شغلی متنوع و زندگی در جامعه ای آزاد و دموکراتیک بهره مند شوند. در این مطلب به شما خواهیم گفت لاتاری آمریکا چیست و چه مراحلی بعد از برنده شدن باید طی کنید؟
 
لاتاری آمریکا چیست؟
پیش از آنکه بخواهیم بگوییم درباره لاتاری آمریکا بگوییم باید بدانید کهلاتاری چیست؟ لاتاری در واقع کارت سبز یا همان گرین کارت معروف است که به افراد دارای آن امکان اقامت دائم ایالت متحده آمریکا را اعطا می کند. این سند بدون هیچ پیش شرطی راه مهاجرت را برای شما باز می کند. لاتاری آمریکا یک برنامه مبتنی بر شانس است که سالانه توسط وزارت امور خارجه ایالات متحده برگزار می شود. در این برنامه، از طریق یک سیستم انتخاب تصادفی، به تعدادی از اتباع کشورهای واجد شرایط که در فرآیند ثبت نام شرکت کرده اند، گرین کارت تعلق می گیرد.
 هدف این برنامه، افزایش تنوع نژادی جمعیت ایالات متحده و ایجاد فرصتی برابر برای مهاجران از سراسر جهان است. در حال حاضر دولت ایالت متحده آمریکا سالانه 55 هزار نفر را از این طریق پذیرش کرده و به آنها ویزا اعطا می کند. تقسیم بندی اعطای ویزای گرین کارت به هر کشور حداقل 7 درصد تخصیص داده می شود. این ویزا برای نخستین بار در سال 1940 به متقاضیان مهاجرت به این کشور اعطا شد. قرعه کشی لاتاری هر ساله به دستور کنگره آمریکا برگزار و کسانی که در این قرعه کشی برنده شوند می توانند مراحل مهاجرت به آمریکا را بدون هیچ مانعی طی کنند.
ممکن است شما هم گرین کارت را با تابعیت آمریکا اشتباه بگیرید. اما این دو با هم تفاوت فاحشی دارند. برندگان لاتاری در واقع سندی دریافت می کنند که دارای مدت زمان مشخصی است به این معنا که گرین کارت تاریخ انقضا دارد. در حالی که تابعیت آمریکا با یاد کردن سوگند به این کشور اعلام وفاداری کرده و پس از آن فرد به عنوان یک شهروند از تمامی حقوق این کشور بهره مند می شود.
 
شرایط شرکت در لاتاری آمریکا چیست؟
برای شرکت در لاتاری آمریکا، متقاضیان باید واجد شرایط زیر باشند:
 
شرایط شرکت در لاتاری آمریکا

•    سن فرد متقاضی باید بالای 18 سال باشد. افرادی که سن کمتر از 18 سال دارند باید به عنوان یکی از اعضای زیرمجموعه خانواده برای لاتاری آمریکا ثبت نام کنند.
•    حداقل دیپلم دبیرستان یا مدرک معادل آن را داشته باشند و یا طی دو سال گذشته حداقل 5 سال سابقه کار در شغلی که نیاز به حداقل دو سال آموزش یا تجربه داشته باشد. در صورتی که فرد فاقد این مدرک یا سابقه کاری باشد می تواند برای ثبت نام به عنوان یکی از اعضا زیرمجموعه خانواده اقدام کند. در نظر داشته باشید که داشتن مدرک تحصیلی بالاتر از دیپلم تاثیری در افزایش شانس شما برای برنده شدن در لاتاری آمریکا ندارد. اما در مراحل بعد از برنده شدن و در فرایند مصاحبه و... می تواند کمک کننده باشد.
یکی از نکات مهمی که لازم است درباره ثبت نام در لاتاری آمریکا بدانید، اینکه متاهلین برای مهاجرت از این طریق به آمریکا شانس بیشتری دارند. در واقع شانس این افراد برای موفقیت دو برابر سایرین است.
 
مدارک مورد نیاز برای شرکت در لاتاری آمریکا
برای ثبت نام در لاتاری، متقاضیان به یک عکس دیجیتالی، یک آدرس ایمیل معتبر و اطلاعات مربوط به تحصیلات و سابقه کار خود نیاز دارند. در نظر داشته باشید که عکس های مورد نظر باید مطابق استانداردهای لاتاری باشد. همچنین فرد باید مشخصات خود و  زیرمجموعه خود را به صورت دقیق به همراه آدرس ایمیل معتبر و شماره تماس ارائه کند. پس از برنده شدن در لاتاری نیز فرد باید مدارک لازم را در زمان درخواست ویزا ارائه دهد. مدارکی که فرد برای لاتاری ارائه می دهد باید به صورت رسمی ترجمه شود. از آنجا که این روش مهاجرت یکی از ارزانترین و راحت ترین روش های مهاجرت به آمریکا است از همین رو نیازی به نگرانی بابت ترجمه مدارک ندارید.
تعرفه ترجمه رسمی مدارک توسط دارالترجمه های رسمی و معتبر مطابق استاندارد و تعرفه های اعلام شده توسط قوه قضاییه است از همین رو نگران هزینه ترجمه مدارک خود نباشید.
 
مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری آمریکا چیست؟
در صورت برنده شدن در لاتاری، متقاضیان باید مراحل زیر را طی کنند:

مراحل بعد از برنده شدن لاتاری آمریکا

•    دریافت شماره پرونده به عنوان کیس نامبر
•    تکمیل فرم درخواست ویزای مهاجرت (DS-260)
•    ارائه مدارک لازم برای دریافت ویزا
•    انجام معاینات پزشکی و واکسیناسیون های لازم
•    گواهی تمکن مالی و اسپانسر
•    ارائه مدارک و مستندات مورد نیاز
•    شرکت در مصاحبه با مقامات کنسولی ایالات متحده
 
مزایای مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری چیست؟
مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری مزایای متعددی را به همراه دارد، از جمله:
•    دریافت گرین کارت و اقامت دائم در ایالات متحده
•    کوتاه ترین مسیر مهاجرت به آمریکا
•    عدم نیاز به شرایط مالی، تحصیلات و ویژگی های خاص برای افراد متقاضی
•    امکان ثبت نام و مهاجرت از این طریق برای همه افراد بدون هیچ محدودیتی
•    امکان یافتن شغل و کسب درآمد مناسب
•    دسترسی به آموزش و بهداشت عالی
•    برخورداری از آزادی های مدنی و سیاسی
•    امکان زندگی در جامعه ای متنوع و چند فرهنگی

نتیجه گیری
لاتاری آمریکا فرصتی منحصر به فرد برای افراد واجد شرایط از سراسر جهان است تا زندگی خود را در کشوری جدید آغاز کنند و از مزایای بی شماری مانند دسترسی به آموزش و بهداشت عالی، فرصت های شغلی متنوع و زندگی در جامعه ای آزاد و دموکراتیک بهره مند شوند. با وجود اینکه شانس برنده شدن در لاتاری بالا نیست، اما شرکت در این برنامه هیچ هزینه ای نداشته و می تواند به مثابه دروازه ای به سوی سرزمین فرصت ها عمل کند. متقاضیان باید با مطالعه دقیق شرایط و ضوابط لاتاری، نسبت به جمع آوری مدارک مورد نیاز اقدام نموده و با تکمیل دقیق فرم های مربوطه، شانس خود را برای برنده شدن افزایش دهند.
دارالترجمه رسمی رنسانس با ارائه خدمات ترجمه دقیق و با کیفیت، آماده ارائه خدمات ترجمه رسمی مدارک مورد نیاز برای شرکت در لاتاری آمریکا به متقاضیان است. علاوه بر این شما می توانید دیگر خدمات ترجمه مانند ترجمه مقاله و کتاب، فیلم، صوت، ترجمه همزمان و... را نیز از این موسسه دریافت کنید.
 
 
 
 

نظر شما