شناسهٔ خبر: 66779122 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد

تشدید نظارت بر حوزه‌های امتحانات نهایی خوزستان/ تقویم جدید آزمون‌ها اعلام می‌شود

دلال آلبوشهبازی

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به برگزاری امتحانات نهایی در ۵۸۰ حوزه در استان، از تشدید بازدیدها از حوزه‌های امتحانات خبر داد.

صاحب‌خبر -

عبدالله حبیبی در گفت‌وگو با ایسنا، با تسلیت شهادت رئیس جمهور اظهار کرد: با توجه به لغو شدن همه امتحانات دانش‌آموزان تا پایان این هفته، تقویم جدید آزمون‌های مدارس از طریق وزارت آموزش و پرورش اعلام خواهد شد.

وی در خصوص آخرین تمهیدات اندیشیده‌شده برای برگزاری امتحانات نهایی و بازدید از حوزه‌های امتحانات افزود: پیرو فرمایش مقام معظم رهبری که فرمود نباید در کارها هیچ خللی ایجاد شود و کارها باید با جدیت پیگیری شود، تیم اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان به همراه مدیرکل و دیگر مسئولان این حوزه، از حوزه‌های امتحانات نهایی در شهرستان کارون بازدید کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد: با توجه به تاخیر یک هفته‌ای در برگزاری امتحانات نهایی و برگزاری برخی از این امتحانات در تیرماه و گرمای خوزستان، بازدیدها از حوزه‌های امتحانات تشدید یافته است و آمادگی حوزه‌های امتحانات رصد می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به گرمای خوزستان، سیستم‌های سرمایشی باید بازسازی شوند تا از وسایل سرمایشی بهتری استفاده شود. از اداره نوسازی مدارس و همچنین شرکت نفت در مورد مدارس متعلق به خودشان کمک می‌گیریم تا امتحانات نهایی در امنیت، آسایش و رفاه کامل برگزار شوند.  

حبیبی گفت: در حوزه‌های امتحانات باید دوربین‌ها نصب باشند. موبایل‌یاب، سیگنال‌یاب، چاپگر و اسکنر نیز باید در مدارس مستقر باشد. در این موارد با کمک نوسازی مدارس، بخش عمده‌ای از تجهیزات تهیه و در اختیار مدارس قرار گرفته شده است. از شرکت‌ها و صنایع مستقر در خوزستان هم می‌خواهیم از محل مسئولیت‌های اجتماعی، در این زمینه به ما کمک کنند.

وی با اشاره به شرکت ۱۴۰ هزار دانش‌آموز در امتحانات نهایی بیان کرد: خوزستان ۵۸۰ حوزه امتحانات نهایی دارد و بیشترین حوزه‌های امتحانات کشور مربوط به استان خوزستان است. با توجه به تعداد بالای دانش‌آموزان شرکت‌کننده در امتحانات نهایی و حوزه‌های امتحانات، امیدواریم با کمک سازمان‌ها و نهادهای دولتی و صنایع مستقر در خوزستان، امتحانات در شرایط کاملا نرمال برگزار شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد: با توجه به توجه ویژه رئیس جمهور به عدالت آموزشی و کیفیت‌بخشی به مدارس دولتی، در این راستا بازدید از مدارس و حوزه‌های امتحانات نهایی مناطق کمتر توسعه یافته تشدید یافته است و مشکلات را بررسی کرده‌ایم تا امتحانات به بهترین نحو برگزار شود و خوزستان رتبه‌های خوبی در نمره امتحانات نهایی کسب کند.

وی افزود: در هفته گذشته هم از حوزه‌های امتحانات نهایی بازدید شد اما این هفته و حتی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، ۲۲ تیم آموزش و پرورش خوزستان از تمام حوزه‌های امتحانات نهایی بازدید می‌کنند.

انتهای پیام

نظر شما