شناسهٔ خبر: 66778608 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

گذار شهر آمریکایی به روشنایی هوشمند خیابانی

نوادای آمریکا بیش از ۳۰ هزار چراغ خیابانی خود را با فناوری LED کم‌مصرف جایگزین کرد تا ضمن بهبود روشنایی، امنیت منطقه را نیز بهبود بخشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، نوادا در راستای ارتقای زیرساخت‌های روشنایی خیابان‌های خود به‌کمک فناوری LED، در حال همکاری مبتکرانه با شرکت آمریکایی یکپارچه‌کننده فناوری پاک، انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی است. این ابتکار جامع بیش از ۳۰ هزار چراغ خیابانی را در سراسر هندرسون با فناوری LED کم‌مصرف جایگزین می‌کند و با سرمایه‌گذاری ۲۱ میلیون دلاری بر تعهد شهر به توسعه پایدار شهری و راه‌حل‌های زیرساختی تأکید دارد.

این همکاری سابقه‌ای ۱۰ ساله دارد و در این مدت به پیشرفت‌های چشمگیر منجر شده است. مقامات شهری باور دارند توسعه پایدار شهری نه‌تنها باید پیشرفت را در اولویت قرار دهد، بلکه کیفیت زندگی را برای ساکنان غنی‌تر کند و همکاری حاضر امکان دستیابی به هر دوی این موارد را فراهم می‌آورد.

گذار شهر آمریکایی به روشنایی هوشمند خیابانی

صرفه‌جویی در مصرف انرژی و ارتقای امنیت

گذار به روشنایی LED نه‌تنها نوید خیابان‌ها و مناطق روشن‌تری را می‌دهد، بلکه موجب صرفه‌جویی قابل‌توجهی در مصرف انرژی شهر می‌شود. هدف هندرسون بهبود نظارت بر خاموشی و اطمینان از سطوح نور مناسب در سراسر شهر، افزایش بیشتر ایمنی عمومی و قابلیت اطمینان خدمات با ارزیابی فرصت‌های فناوری هوشمند است.

ایمنی همچنان یکی از دغدغه‌های اصلی شهر و ساکنان آن به‌شمار می‌رود و راه‌حل‌های استاندارد ارائه‌شده توسط شرکت یادشده یک گذار بدون‌شکاف را فراهم می‌کند و اختلالات را به حداقل می‌رساند. با بهبود دید و کیفیت روشنایی بهبود یافته شهر قصد دارد خیابان‌های خود را به‌طور یکسان برای عابران‌پیاده، دوچرخه‌سواران و رانندگان، ایمن‌تر و جذاب‌تر کند.

گذار شهر آمریکایی به روشنایی هوشمند خیابانی

میزان بازار روشنایی هوشمند ۹.۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ ارزش‌گذاری شده است و قرار است از ۱۱.۰۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ به ۴۰ میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۰ افزایش یابد.

نظر شما