شناسهٔ خبر: 66778425 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

10 شغل پر درآمدی که به حوزه گردشگری مربوط هستند

صاحب‌خبر -
 اگر علاقمند به حوزه گردشگری هستید یا دنبال شغل‌های پولساز و پردرآمد می‌گردید، توصیه می‌کنیم تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید؛ چراکه دقیقا همین موارد را بررسی خواهیم کرد، یعنی در ادامه شما را با شغل‌های خوب و پردرآمد مربوط به حوزه گردشگری آشنا می‌کنیم.
با شنیدن کلمه گردشگری اولین شغلی که به ذهن همه خطور می‌کند، آژانس مسافرتی است، اما این تنها شغل مربوط به حوزه گردشگری نیست و شغل‌های دیگری نیز در این حوزه وجود دارد که بسیار پردرآمد و جالب هستند. به عنوان مثال تورگردان یا راهنمای تور که می‌تواند با برگزاری تورهای مختلف مثل تور تبریز ، تور یزد و... علاوه براینکه درآمد داشته باشد، لذت یک سفر گروهی را هم تجربه کند!

معرفی شغل های مربوط به حوزه گردشگری
شغل‌های مختلف حوزه گردشگری باعث شده است تا هر فرد با هر نوع تیپ شخصیتی بتواند یکی از شاخه‌های این حوزه را انتخاب و شروع به فعالیت کند. مثلا در این حوزه هم برای افراد درونگرا و هم افراد برونگرا شغل وجود دارد؛ یعنی اینطور نیست که چون مربوط به گردش، سفر، شلوغی و... است، هیچ شغل مناسبی برای افراد درونگرا در این حوزه وجود نداشته باشد!

از جمله شغل‌های حوزه گردشگری می‌توان موارد زیر را نام برد:
•    شرکت هواپیمایی
•    بیمه مسافرتی
•    مهماندار هواپیما
•    تور گردان
•    راهنمای تور
•    وبلاگ نویسی در حوزه گردشگری
•    آژانس مسافرتی
•    مدیر هتل
•    خلبان
•    دیسپچر پرواز

شرکت هواپیمایی
از جمله شغل‌های مربوط به گردشگری، تاسیس یک شرکت هواپیمایی است. این شغل درآمد بسیار خوبی دارد، اما در ابتدای کار نیاز است که سرمایه زیادی داشته باشید. علاوه‌براین لازم است تا پروانه و مجوز هم برای شروع کار و تاسیس شرکت بگیرید.

بیمه مسافرتی

بیمه مسافرتی

شرکت‌های بیمه در زمینه‌های مختلفی فعالیت دارند و همه ما تا حدودی با روند کار این شرکت‌ها آشنا هستیم. بیمه مسافرتی یکی از انواع بیمه است که به حوزه گردشگری مربوط می‌شود. همانطور که می‌دانید در بیشتر سفرهایی که با تور انجام می‌شود یا برخی سفرهای خارجی، لازم است که بیمه مسافرتی داشته باشید.
اگر بتوانید با ارائه خدمات باکیفیت رضایت مشتریان خود را جذب کنید، می‌توانید در این کار به درآمد بالا برسید.

مهماندار هواپیما
مهمانداری از جمله شغل‌های هیجان‎‌انگیز و جذاب و درعین حال سخت و استرس‌زا است. اما اگر حوادث احتمالی را که امکان وقوع آن در هر شغلی وجود دارد، فاکتور بگیریم، یک شغل خوب با درآمد خوب است.
البته پذیرش در شغل مهمانداری چندان آسان نیست و شرایط خاصی دارد. از جمله: شما باید از لحاظ جسمی و فیزیکی در سلامت کامل باشید، تا بتوانید به بهترین شکل خدمات مربوط به مسافران و هواپیما را انجام دهید.
همچنین لازم است در یک سری دوره‌ها یا آموزش‌ها شرکت کنید تا بتوانید مدرک مهمانداری بگیرید. برخی موسسات به همین منظور وجود دارند و کلاس‌های آموزشی مهمانداری، برگزار می‌کنند.
همچنین داشتن یک سری مهارت‌ها مانند، روابط عمومی و فن بیان خوب، صبوری، روحیه کار تیمی، تسلط به زبان انگلیسی و... می‌تواند برای شما یک مزیت محسوب شود و به موفقیت شغلی شما کمک کند.

تور گردان
تور گردان همانطور که از نامش پیدا است، مسئولیت برگزاری تور و فراهم کردن نیازهای تور را بر عهده دارد. مثلا هنگام برگزاری تور تبریز یا تور یزد و ... این تور گردان است که نوع حمل و نقل، محل اقامت مسافران، خدمات دیگری مانند تغذیه و غذا را مشخص و هماهنگ می‌کند. درواقع تور گردان همه این خدمات را جدا جدا رزرو می‌کند و سپس به‌صورت ترکیبی همه این موارد را در اختیار مسافر قرار می‌دهد تا مسافران و گردشگران دیگر نگرانی بابت حمل و نقل، محل اقامت، سرو غذا و ... نداشته باشند.

راهنمای تور
راهنمای تور درواقع یک رهبر و راهنما در تور حضور دارد. راهنمای تور باید دانش و اطلاعات زیادی درباره مقصد، مکان‌های دیدنی، ویژگی‌های طبیعی آن منطقه و... داشته باشد تا بتواند سوالات گردشگران را پاسخ دهد و در طول سفر آنها را به بهترین شکل ممکن راهنمایی کند.
در شغل راهنمای تور این امکان وجود دارد که شما با مسافران خارجی همسفر شوید، پس بهتر است تسلط نسبی به زبان انگلیسی یا برخی زبان‌های خارجی دیگر داشته باشید.
توجه داشته باشید که راهنمای تور همان تورلیدر نیست و این دو جایگاه شغلی مسئولیت‌های متفاوتی دارند.

وبلاگ نویسی در حوزه گردشگری

وبلاگ نویسی در حوزه گردشگری
بیشتر ما قبل از سفر به ویژه هنگام اولین سفر به یک شهر یا کشور ابتدا در سطح وب جستجو می‌کنیم تا اطلاعاتی راجع به مقصد به دست آوریم. حالا شما فرض کنید بتوانید در حوزه گردشگری و جاذبه‌های گردشگری مناطق مختلف ایران و دنیا محتوا تولید کنید و در سایت شخصی خودتان بارگذاری کنید، دراین صورت اگر اطلاعات سایت شما به‌روز و مفید باشد؛ کاربران و مخاطبان زیادی جذب خواهید کرد و با بالا رفتن ترافیک سایت، می‌توانید تبلیغات انجام دهید و به درآمد خوبی برسید.
حتی می‌توانید فقط سایت شخصی را راه‌اندازی کنید و تولید محتوای آن را برون‌سپاری کنید. علاوه بر محتوای متنی، استفاده از محتواهای ویدیویی، پادکست و... هم می‌تواند به جذاب‌تر شدن سایت کمک کند.

آژانس مسافرتیآ
آژانس مسافرتی درواقع جایی است که می‎‌تواند صفر تا صد مسافرت افراد را برنامه‌ریزی و به مرحله اجرا درآورد. یعنی شما با مراجعه به آژانس مسافرتی فقط هزینه خدمات را پرداخت می‌کنید و از آنجا به بعد سایر کارها مانند رزرو پرواز، رزرو هتل و... به عهده آژانس مسافرتی است.
قابل اعتماد بودن، داشتن تخصص و اطلاعات در حوزه گردشگری، فن بیان و مهارت‌های ارتباطی خوب، علاقمند بودن به گردشگری، صبر و حوصله داشتن، پاسخگو بودن، بالا بردن اعتبار برندتان، و... خصوصیاتی هستند که می‌توانند در موفقیت آژانس مسافرتی شما تاثیرگذار باشند.

سخن پایانی
در این بخش تعدادی از شغل‌های پردرآمد حوزه گردشگری را معرفی کردیم، اگر شما علاقمند به حوزه گردشگری باشید می‌توانید با مطالعه و کسب اطلاعات درباره شغل‌های فعال در این حوزه، یکی از این مشاغل را بنا به خواست خودتان انتخاب کنید و با تمرکز و پشتکار به درآمد خوب و در کنار آن حال خوب برسید. مثلا اگر شغل تور گردان را انتخاب کنید در کنار مدیریت تور، ارائه خدمات و کسب درآمد می‌توانید در تورهایی که برگزار کرده‌اید، مثل تور تبریز یا تور یزد و... با گردشگران همراه شوید و لذت ببرید!
 

نظر شما