شناسهٔ خبر: 66778195 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

عملياتي شدن مرحله دوم طرح هوشمند کنترل سارقان سابقه دار با پابند الکترونيکي در 8 استان کشور

رئيس پليس آگاهي فراجا از عملياتي شدن مرحله دوم طرح هوشمند کنترل سارقان سابقه دار با ابزار الکترونيکي در 8 استان داراي بيشترين فراواني جرم از نيمه ارديبهشت ماه خبر داد.

صاحب‌خبر -

جام جم آنلاین اصفهان؛ سردار محمد قنبری در تشريح جزييات اين خبر گفت: اجراي طرح هوشمند کنترل سارقان سابقه دار با ابزار الکترونيکي از اسفندماه سال گذشته در 3 استان البرز، غرب تهران و تهران بزرگ به مرحله اجرا درآمد و مجرماني که بيش از 4 فقره محکوميت کيفري دارند در گروه هدف قرار گرفته و بصورت هوشمند با پابند الکترونيکي کنترل مي شوند.

وي با اشاره به اثرات مثبت اجراي طرح پايش هوشمند الکترونيکي مجرمان سابقه دار در کاهش و پيشگيري از وقوع سرقت ها، افزود: کنترل و نظارت مجرمان حرفه اي و سابقه دار و ناامن کردن محيط براي آنها با اجراي طرح پايش هوشمند و نصب پابند الکترونيکي از  اولويت هاي کار پليس آگاهي بوده که امکان اقدام پيشدستانه در کشف جرم و جلوگيري از تشکيل باندهاي سرقت توسط سارقان سابقه دار را براي پليس فراهم مي نمايد.

سردار قنبري با اشاره به اجراي مرحله دوم اين طرح در استان هاي که داراي فراواني سرقت هستند خاطر نشان کرد: نصب پابندهاي الکترونيکي براي پايش مجرمين سابقه دار در مرحله دوم از نيمه ارديبهشت ماه در 8 استان جرم خيز اجرا و عملياتي شده است.

رئيس پليس آگاهي فراجا تصريح کرد: در ابتداي طرح هدف گذاري نصب 5000 پابند الکترونيکي تا پايان ارديبهشت ماه سال جاري در دستور کار بوده که تمام تلاش اين است که با سرعت بيشتري بتوانيم به اهداف اوليه در نصب پابند و پايش گروه هاي هدف يعني افرادي که داراي 4 فقره محکوميت قبلي هستند دست يابيم حتي افرادي که در زندان هستند و چهاره فقره سرقت دارند نيز شامل اين طرح بوده و با هماهنگي قضائي قبل از رهايي فرد از زندان در اين گروه هدف قرار مي گيرد و مجهز به پابند الکترونيک مي شوند.

سردار قنبري در پايان افزود: اجراي طرح موفقيت آميز بوده و کمک شاياني به کنترل جرم در جامعه داشته و از ابتداي راه اندازي سامانه کنترل هوشمند سارقان حرفه اي و سابقه دار پليس توانسته چندين سارق که پابند الکترونيکي داشتند را در حين ارتکاب جرم در محل جغرافيايي اجراي طرح دستگير کند.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

نظر شما