شناسهٔ خبر: 66777714 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل نظارت بر اجرای ضوابط شهرسازی شهرداری اصفهان مطرح کرد

تلاش برای نظام‌مندکردن سیما و منظر شهری اصفهان در دوران معاصر

مدیرکل نظارت بر اجرای ضوابط شهرسازی شهرداری اصفهان گفت: پیشگامی شهر اصفهان در نظام‌مندکردن سیما و منظر شهری در دوران معاصر، حفظ پیوستگی اجزای متکثر کالبد شهر در قالب وحدتی کمال‌یافته و متناسب با ارزش‌های فرهنگی این کلان‌شهر از سیاست‌های اصلی حوزه سیما و منظر شهری است.

صاحب‌خبر -

محمدجواد نیکبخت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به نقش نماهای شهری در عینیت بخشیدن به ارزش‌های فرهنگی و رابطه معنایی عمیق بین انسان و فعالیت‌های او در بستر شهر اظهار کرد: افزایش کیفیت طراحی نماهای شهری و ارتقای هویت و زیبایی بصری یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیریت شهری است که باید از طریق خلق یک کلیت هماهنگ و حفظ وحدت و یکپارچگی بصری و جلوگیری از بروز اغتشاشات بصری صورت گیرد.

وی با اشاره به سابقه دیرین شهر اصفهان در رعایت اصول و معیارهای کیفیت فضاهای شهری در چارچوب مکتب شهرسازی و معماری این کلان‌شهر افزود: پیشگامی شهر اصفهان در نظام‌مندکردن سیما و منظر شهری در دوران معاصر، حفظ پیوستگی اجزای متکثر کالبد شهر در قالب وحدتی کمال‌یافته و متناسب با ارزش‌های فرهنگی این کلان‌شهر از سیاست‌های اصلی حوزه سیما و منظر شهری است.

مدیرکل نظارت بر اجرای ضوابط شهرسازی شهرداری اصفهان تصریح کرد: این امر از سویی مستلزم درک پویایی و شرایط حال و آینده شهر و از سوی دیگر پیشرفت‌های فناورانه و نیازهای ادراکی شهروندان است.

نیکبخت با اشاره به لزوم دستیابی به اهداف ارتقای کیفیت محیطی، سیما و منظر درخور شهر اصفهان تاکید کرد: گسترش فعالیت‌های کمیته سیما و منظر معاونت شهرسازی و معماری شهرداری این کلان‌شهر در طیف وسیع‌تری از پلاک‌های شهری بسیار ضرورت دارد.

وی خاطرنشان کرد: استعلام و طرح مواردی از جمله پلاک‌های واقع در محور زاینده‌رود، محور چهارباغ و محدوده مصوب تاریخی-فرهنگی، پلاک‌های دارای کاربری و فعالیت عمومی، دولتی، اداری، خدماتی و بانک‌ها، پلاک‌های با زیربنای ۵ هزار متر مربع و بیشتر، پلاک‌های واقع در مجاورت گذرهای با عرض خط بدنه ۲۴ متر و بیشتر، پلاک‌های با تعداد طبقات ۶ و بیشتر روی پیلوت و پلاک‌های شاخص و مهم شهری به تشخیص مناطق شهرداری در کارگروه سیما و منظر شهری در دستور کار معاونت شهرسازی و معماری قرار گرفته است.

نظر شما