شناسهٔ خبر: 66777491 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

آیت‌الله وحید خراسانی و آیت‌الله شبیری زنجانی شهادت رئیس‌جمهوری را تسلیت گفتند

آیت‌الله حسین وحید خراسانی و آیت‌الله سید موسی شبیری زنجانی از مراجع تقلید قم، شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری را در پیام‌های جداگانه‌ای تسلیت گفتند.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش میراث‌آریا، پیام‌های تسلیت این مراجع تقلید و رئیس حوزه علمیه قم به مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان به شرح زیر است:

آیت‌الله وحید خراسانی شهادت رئیس دولت سیزدهم را تسلیت گفت

آیت الله حسین وحید خراسانی از مراجع تقلید در پیامی، شهادت آیت‌الله رئیسی را به محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهوری تسلیت گفت.

این مرجع معظم تقلید در این پیام که توسط فرزند ایشان ابلاغ شد، فقدان رئیس‌جمهوری مردمی دولت سیزدهم را ضایعه‌ای تأسف‌بار خواند و برای ایشان از درگاه خداوند متعال طلب علو درجات کرد.

دفتر آیت‌الله شبیری زنجانی شهادت رئیس‌جمهوری را تسلیت گفت

دفتر آیت‌الله سید موسی شبیری زنجانی از مراجع تقلید با صدور پیامی، شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان را در حادثه سقوط بالگرد تسلیت گفت.

در این پیام آمده است:

«با نهایت تأسف، درگذشت تأثربار رئیس‌جمهور محترم و پرتلاش، جناب حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج سید ابراهیم رئیسی (رحمة الله علیه) و امام‌جمعه مردمی تبریز جناب حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل‌هاشم (رحمة الله علیه) و سایر همراهان ایشان، در حادثه تلخ سقوط بالگرد را تسلیت می‌گوییم.

بی‌تردید تلاش در خدمت به مردم و خدمتگزاری به آستان قدسی حضرت امام علی ابن موسی الرضا (علیه الصلوة والسلام)، اجری عظیم در پیشگاه خداوند متعال دارد. از خداوند متعال رحمت و غفران برای این عزیزان و صبر و اجر را برای همه داغدیدگان به ویژه رهبری معظم (مد ظله) و خانواده‌های داغدار مسألت داریم.»

مدیر حوزه‌های علمیه: روح جهاد برای پیشرفت کشور در آیت‌الله رئیسی موج می‌زد

آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در پیامی آورده است:

«خبر شهادت آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور محبوب و خدوم، بسیار تکان‌دهنده و جانسوز بود و حوزه‌های علمیه را در غمی جانکاه فرو برد، شهادت این چهره تابناک و سردار سرافراز خدمت به مردم را تسلیت می‌گویم.

هشتمین رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و خادم‌الرضا(ع) در ایام دهه کرامت و میلاد هشتمین خورشید امامت(ع) با پرونده‌ای پاک و افتخارآمیز و در حال خدمت به پیشرفت و آبادانی کشور به لقای الهی شتافت، صفا و صداقتشان ممتاز و عشق به مردم و بی‌تابی در مسیر خدمت به آنان و روح جهاد در راه پیشرفت و تعالی کشور در وجودشان موج می‌زد و در این مسیر نورانی به شرف شهادت نائل آمد و افتخاری بزرگ در تاریخ ایران و اسلام و انقلاب رقم زد.

آن خادم بزرگ دارای نگاهی بلند و رویکردی بین‌المللی و تمدنی بود و گام‌های بزرگی در مسیر تحول کشور و قوای قضاییه و اجراییه و پیشرفت گفتمان اسلام ناب در ایران و منطقه و جهان برداشت.»

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران: آیت‌الله رئیسی همواره خدمت متواضعانه و روحیه جهادی داشت

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی فاضل مدیر حوزه‌های علمیه خواهران در پی شهادت رئیس‌جمهوری محبوب ایران‌اسلامی طی پیامی بیان کرد:

«با قلبی آکنده از غم، شهادت حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور محبوب و همراهان‌شان جناب حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقای آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی و امام‌جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان‌شرقی، همراهان گرامی و کادر پرواز را تسلیت و تعزیت عرض می‌کنیم.

شهیدِ جمهور، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در زمره مسئولان تراز انقلاب اسلامی بود که در همه سنگرهای مسئولیت عطر خدمت متواضعانه و روحیه جهادی را با خود به ارمغان می‌آورد.»

روحیه با صفا و منش اخلاقی متواضعانه آیت‌الله رئیسی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی قم در پیامی به همین مناسبت آورده است:

«اینجانب که از نزدیک در طول ۱۵ سال همکاری با روحیات با صفا و منش اخلاقی متواضعانه ایشان آشنا بوده در نهایت تأسّف و تأثّر این ضایعه عظیم را به حضرت حجت (روحی له الفداء)، رهبر معظم انقلاب، ملّت بزرگ ایران، حوزه‌های علمیه و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند سبحان علوّ درجات ایشان و همکاران درگذشته و طول عمر با عزّت رهبر فرزانه انقلاب و سربلندی بیش از پیش ملّت و نظام اسلامی را خواستارم.»

آیت‌الله فاضل لنکرانی: رئیسجمهور نماد خدمت و مجاهدت بود

آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی از استادان برجسته حوزه عملیه قم در پیامی آورده است:

«حادثه بسیار دلخراش سقوط بالگرد حامل ریاست محترم جمهوری و همراهان ایشان که منجر به شهادت خادم‌الرضا(ع) و خادم ملت ایران، حضرت مستطاب حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقای سید ابراهیم رئیسی (رضوان الله علیه) گردید، قلوب ملت ایران و وفاداران به نظام اسلامی و انقلاب را داغدار نمود. این روحانی با اخلاص نماد خدمت و مجاهدت بود و عمر عزیز خویش را با پذیرش مسئولیت‌های مختلف صرف در خدمت به اسلام نمود. در دوران ریاست‌جمهوری گفتمان انقلاب و امام و رهبری که همان خدمت به مردم و تحکیم حکومت دین است را، احیاء نمود. با حضور در مسئولیت تولیت حرم علی ابن موسی الرضا (علیه آلاف التحیة والثناء) یکی از بزرگ‌ترین موفقیت‌های دوران مسئولیت خویش را رقم زد. در قوه قضاییه با خدمت صادقانه و جهادگرایانه توانست گام‌های بزرگی در اصلاح آن و مبارزه با فساد بر دارد. در سازمان‌های بین‌المللی، شجاعانه با در دست گرفتن قرآن کریم از دستورات خداوند متعال دفاع نمود. در تبعیت از ولایت و رهبری عزیز از هیچ عملی دریغ نداشت.»

فرماندار قم: آن‌ها خادمان ملت و بزرگمردان اخلاص و ایثار بودند

عباس ذاکریان فرماندار قم در پی شهادت رئیس‌جمهوری و همراهان با صدور پیام تسلیتی آورده است:

«سی‌ام اردیبهشت یکی از تلخ‌ترین روزهای ملت ایران شد و رئیس‌جمهور مردمی و محبوب آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در روز ولادت ثامن‌الائمه در آغوش گشوده حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) آرام گرفت، خوشا به سعادت نیک‌مردانی که این چنین به خدای خود لبیک می‌گویند و سرافرازان تاریخ نام می‌گیرند.

با دلی مملو از غم و اندوه، اینجانب شهادت این خادمان ملت و این بزرگمردان اخلاص و ایثار، رئیس‌جمهور مردمی ایران‌اسلامی، حضرت آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و یاران همراه ایشان حضرت آیت‌الله آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه تبریز، دکتر حسین امیرعبدللهیان وزیر امور خارجه، دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان‌شرقی و جمعی دیگر از خادمین ملت ایران را به ساحت مقدس حضرت ولی‌عصر(عج)، مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) و به ویژه ملت غیور و شجاع ایران‌اسلامی و به خصوص مردم شهیدپرور استان قم و خانواده معزز و محترم آن مجاهدان شهید تسلیت می‌گویم و علوّ درجات و پاداش الهی را برای آن شهیدان عالی‌مقام از خداوند متعال مسألت می‌کنم.»

پیام تسلیت شورای اسلامی شهر قم

شورای اسلامی شهر مقدس قم در پی شهادت رئیس‌جمهوری و همراهان ایشان در پیامی شهادتِ خادمانِ ایران و اسلام رئیس محترم جمهور، وزیر محترم امور خارجه، نماینده محترم ولی‌فقیه و امام جمعه شهرِ تبریز، استاندار محترم آذربایجان‌شرقی و جمعی از عزیزان را در حادثه دردناکِ سانحه هوایی به ساحتِ مقدسِ امامِ زمان(عج)، فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) و ملت شهیدپرورِ ایران تسلیت گفت.

پیام تسلیت شهردار قم

سید مرتضی سقاییان‌نژاد شهردار قم در پیام تسلیتی به مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی گفت:

«خدمات ماندگار سیدالشهدای خدمت شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بر تارک تاریخ این مرزوبوم ماندگار و صداقت و خلوص نیت آن شهید بزرگوار چراغ راهی برای خادمان مردم خواهد بود.»

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس‌جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ پس از افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» در مسیر افتتاح طرح «ارتقای کیفیت پالایشگاه تبریز» در منطقه ورزقان استان آذربایجان‌شرقی دچار سانحه سقوط بالگرد شد و در شب ولادت حضرت امام رضا(ع) هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت، به همراه آیت‌الله سید محمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی و امام‌جمعه تبریز، دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان‌شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت ریاست‌جمهوری و تعدادی از خدمه پرواز به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما