شناسهٔ خبر: 66776848 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مسئول بسیج اساتید استان بوشهر:

شهادت آیت الله رئیسی فقدان بزرگ و حادثه‌ای سخت بود

مسئول سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های استان بوشهر گفت: شهادت آیت الله رئیسی، فقدان بزرگ و حادثه‌ای سخت بود اما باید با توسل به ذات الهی و سیره اهل بیت (ع)، در مقابل مصیبت‌ها منفعل نشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، باقر گرگین دوشنبه شب در مراسم عزاداری شهادت شهید سیدابراهیم رئیسی و هیئت همراه، در بین دانشگاهیان استان بوشهر با اشاره به میلاد امام هشتم، علی ابن موسی الرضا (علیه السلام) و حدیثی از آن امام همام که فرمودند: تا سه خصلت در مؤمن نباشد مؤمن واقعی نشود، نخست خصلتی از پروردگارش، دوم خصلتی از پیغمبرش و سوم خصلتی از امامش، اظهار کرد: روش الهی پوشاندن راز است، روشی که از پیغمبرش باید داشته باشد مدارا کردن با مردم است و روشی که از امام خود باید داشته باشد شکیبایی در گرفتاری و سختی است.

مسئول سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های استان بوشهر با بیان اینکه امام رضا (علیه‌السلام) بر اساس این سیر و سلوک نقش خود را در تاریخ جهان اسلام ایفا کردند، توضیح داد: مأمون عباسی، زمامداری بسیار زیرک، دقیق و حیله گر بود که در خصوص خلافت با برادرش، امین، درگیر بود و امین به قتل رسید و به این واسطه نه تنها میان شیعیان بلکه در بین عباسیان نیز اعتباری نداشت، اما به جهت همان زیرکی سعی کرد تا با پیشنهاد خلافت به حضرت رضا (علیه‌السلام)، ضمن آرام کردن علویان، مشکل اعتبار حاکمیت را حل کرده و سلطنت خود را حفظ و به اهداف شوم خود دست یابد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر با تأکید بر اینکه این نقشه چنان حساب شده بود که حتی برخی از علما فریب آن را خورده و تصور می‌کردند که مأمون هدایت شده و در صدد رساندن حق به حق دار است، افزود: اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در دو وجه با دیگران وجه تمایز دارند، نخست قداست و دوم مظلومیت.

مسئول سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های استان بوشهر اضافه کرد: مأمون سعی داشت با وارد کردن امام به حکومت، ابتدا با اشرافی گری، مظلومیت امام را از بین ببرد و سپس با نسبت دادن ظلم‌های حکومت به ایشان، قداست امام را خدشه دار کند، اما امام رضا (علیه‌السلام) با آگاهی و دانایی، ضمن عدم پذیرفتن حکومت، با قراردادن شروطی نظیر اینکه ایشان هیچ دستور و حکمی را امضا نخواهد کرد و در عزل و نصب‌ها دخالت نمی‌کنند، مانع تحقق نقشه شوم مأمون برای قداست زدایی ائمه (علیهم السلام) شد. وی با تأکید بر اینکه امام هشتم شیعیان (علیه السلام (با صبر و شکیبایی تدبیر و هوشیاری، بزرگترین مکر مأمون را خنثی کرد، متذکر شد: این رفتار و حضور پرشور در مناظره‌ها، سبب شد به امام رضا (علیه‌السلام)، لقب عالم آل محمد داده شود.

گرگین با اشاره به خطبه‌های امام علی (السلام) در نهج البلاغه در خصوص بروز مصیبت‌ها و تشابه آن با این لحظات ملت ایران اسلامی، تشریح کرد: امیر المؤمنین (علیه السلام) اشاره دارند که دنیا اصولاً دار امتحان، تکالیف و مسئولیت‌پذیری انسان در قبال دستورات خداوند است و بشر برای رشد و تکامل آفریده شده و تکامل‌ها نیز از مسیر آزمون‌ها می‌گذرد و بی امتحان راهی به سوی کمال نیست.

وی گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز تأکید فرمودند، هیچ اختلالی در کار کشور وارد نخواهد شد، نشان از همیشگی بروز حوادث است.

این استاد دانشگاه ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت رئیس جمهور کشورمان، با بیان اینکه آیت الله رئیسی، در تلاش بود در اوج اخلاص و دغدغه مندی معنایی دقیق از انسانیت معرفی شده در انقلاب اسلامی را به جهانیان معرفی کند، ادامه داد: شهادت آیت الله رئیسی، فقدان بزرگ و حادثه‌ای سخت بود، اما باید به توسل به ذات الهی و سیره اهل بیت (ع)، در مقابل مصیبت‌ها زمین گیر و منفعل نشد..

وی اضافه کرد: باطن مصیبت‌ها می‌تواند آینده‌ای روشن را نوید بخش باشد وهمانطور که به تعبیری که بر همگان روشن شد، شهید سلیمانی، زنده‌تر از قاسم سلیمانی و برای دشمن خطرناک‌تر از گذشته شد، از دل این شهادت، صحنه‌هایی بزرگ‌تر و گشایش‌هایی عظیم‌تر برای نظام اسلامی رقم خواهد خورد.

نظر شما