شناسهٔ خبر: 66776528 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

خشم کنگره آمریکا از حکم دیوان بین‌المللی کیفری علیه مقامات صهیونیستی

مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: کنگره در حال بررسی تحریم دیوان بین‌المللی کیفری (ICC) در زمینه صدور احکام بازداشت نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم اسرائیل است.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، تارنمای شبکه خبری آمریکایی ای‌بی‌سی نیوز نوشت: جانسون در بیانیه ای در این خصوص گفت که در شرایط فقدان رهبری از سوی کاخ سفید، کنگره در حال بررسی همه گزینه‌ها از جمله تحریم به منظور مجازات دیوان بین المللی کیفری و تضمین وجود تبعاتی برای ریاست این دیوان در صورت پیگیری این حکم است.

جانسون در این بیانیه در واکنش به احکام بازداشت این عالی‌ترین نهاد قضایی بین‌المللی علیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی افزود: اگر دیوان بین المللی کیفری (لاهه) اجازه دهد رهبران اسرائیل تهدید شوند، تهدیدهای ما علیه این دیوان می تواند در مرحله بعدی باشد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ادعا کرد این دیوان هیچ قدرت و اختیاراتی علیه آمریکا و (رژیم) اسرائیل ندارد.

به گزارش ایرنا، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی، تصمیم دادستان دادگاه لاهه برای صدور حکم بازداشت رهبران اسرائیلی را «شرم آور» خواند و صلاحیت دادگاه را رد کرد و گفت که این اقدام تلاش های آتش بس را به خطر می اندازد.

پیش از این، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز گفت: «تقاضای دادستان دیوان بین‌المللی کیفری برای صدور حکم بازداشت علیه رهبران اسرائیل ظالمانه است.»

وی افزود: باید واضح بگویم: هیچ شباهتی میان اسرائیل و حماس وجود ندارد. ما همیشه در کنار اسرائیل در برابر تهدیدات علیه امنیت آن خواهیم بود.»

نظر شما