شناسهٔ خبر: 66775941 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در انگلیس؛

هوش مصنوعی هزینه دولت را سالانه ۴۰ میلیارد پوند کاهش می‌هد

شیوا سعیدی قوی اندام

طبق گزارش اتاق فکر سر تونی بلر و شرکت فناوری Faculty استفاده از هوش مصنوعی در دولت انگلیس طی ۵ سال آینده تا ۲۰۰ میلیارد پوند در هزینه های دولت و در حقیقت پول مالیات دهندگان صرفه جویی می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از استاندارد، این تحقیق نشان می دهد این فناوری می تواند بخش سرویس های عمومی را تغییر دهد و در آن اشاره شده ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس یا سر کی یر استامر( رهبر حزب کارگر) طی ۱۰۰ روز نخست دولت جدید، باید یک مرکز کنترل ماموریت هوش مصنوعی ایجاد کنند. همچنین دولت انگلیس باید قابلیت های هوش مصنوعی خود را که برای مقاصد امنیت ملی و فعالیتهای حساس به کار می رود، ایجاد کند.

همچنین ابزارهای فعلی هوش مصنوعی را می توان برای ارتقای خدمات عمومی به کار برد.

مارک وارنر مدیرارشد اجرایی شرکت Faculty که نقشی کلیدی در واکنش دولت انگلیس به همه گیری کووید۱۹ داشت، در این تهیه این گزارش با تونی بلر نخست وزیر سابق انگلیس همکاری کرده است. آنها معتقدند گستره و مقیاس تغییر هوش مصنوعی بسیار وسیع است و موج آن در حال نزدیک شدن است.

این ۲ تن با تاکید بر نیاز به اقدام برای کنترل هوش مصنوعی هشدار داده اند ناتوانی در مدرنیزه کردن و اصلاحات، مسیر خطرناکی برای یک ملت و دولتی است که بر آن حکومت می کند. اما اگر هوش مصنوعی به شیوه مناسب کنترل شود این عصر را به دورانی جذاب و خلاق برای حکومت کردن تبدیل می کند.

به گفته آنها بسیاری از وظایف روزانه در دولت فرایندهای تکراری هستند که در مقیاس انبوه انجام می شوند. اما می توان این فرایندها را بهتر، سریع تر و ارزان تر انجام داد.

طبق گزارش هوش مصنوعی می تواند سالانه تا ۴۰ میلیارد پوند در هزینه ها صرفه جویی کند. در دوره ای که دولت بسیار گسترده و پرهزینه شده و عملکرد کندی دارد، هوش مصنوعی می تواند خدمات عمومی را ارتقا دهد و آنها را به طور شخصی تر و با محوریت انسان ها ارائه کند.

همچنین در گزارش به ایجاد یک دستیار عمومی دیجیتال توصیه شده که سرویس های خدمات واجد شرایط را توصیه می‌کند، برنامه‌ها و پرداخت‌ها را برای عموم مردم ساده می‌کند و بر اساس اطلاعات دریافتی از شهروندان توصیه‌های آگاهانه‌ای به دولت ارائه می‌کند.

تیم پشتیبانی هوش مصنوعی چند وجهی می تواند فعالیت کارمندان دولتی را ساده تر کند، از روندهای اداری تکراری را کاهش دهد و وقت کارمندان را آزاد کند تا به فعالیت هایی بپردازند که با مهارت ها و تعهدشان هماهنگی بیشتری دارد.

این گزارش در حالی منتشر شده که قرار است اجلاس هوش مصنوعی در سئول پایتخت کره جنوبی برگزار شود. ریشی سوناک و یون سوک ئول رییس جمهور کره جنوبی اعلام کردند فناوری هوش مصنوعی پتانسیلی برای درمان بیماری ها، مقابله با تغییرات آب وهوایی ، دگرگون سازی خدمات عمومی و ارتقای سطح زندگی مردم دارد.

نظر شما