شناسهٔ خبر: 66775203 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

گفت‌وگوی روسای جمهور روسیه، ترکیه و ونزوئلا با معاون اول رئیس‌جمهور ایران/ پوتین، اردوغان و مادورو به مخبر چه گفتند؟

روسای جمهور روسیه، ترکیه و ونزوئلا در تماس تلفنی با مخبر معاون اول رئیس جمهور، شهادت رئیس جمهور فقید ایران را تسلیت گفتند و بر ادامه راه او در توسعه روابط صمیمانه دو کشور تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی با معاون اول رئیس جمهور، شهادت رئیس جمهور فقید ایران را تسلیت گفت و بر ادامه راه او در توسعه روابط صمیمانه دو کشور تاکید کرد.

ولادیمیر پوتین، در این ارتباط تلفنی که ظهر امروز صورت گرفت عمیق ترین تسلیت خود را نثار رهبر معظم انقلاب و همه مردم ایران کرد و خطاب به مخبر اظهار داشت: جنابعالی در جریان هستید که از روز گذشته تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا برای نجات زندگی ایشان کمک کنیم اما متاسفانه فاجعه زودتر اتفاق افتاده بود.

پوتین تاکید کرد: من شخصا و از نزدیک آقای رئیسی را می شناختم و هم اکنون شخصا ایشان را از دست داده ام. بدون شک ایشان یک وطن دوست واقعی بود که کشورش را بسیار دوست می داشت و ما نیز یک دوست و متحد معتبر را از دست دادیم.رئیس جمهور روسیه با اشاره به اینکه ایران از این روزهای سخت نیز عبور خواهد کرد، بر ادامه راه رئیس جمهور شهید ایران در توسعه روابط فیمابین تاکید کرد.

محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور نیز در این ارتباط تلفنی ضمن تشکر از رئیس جمهور روسیه برای ابراز تسلیت، این کشور را شریک راهبردی ایران خواند و اظهار داشت: تدبیر جنابعالی و همکاری خیلی خوب رئیس جمهور فقید ما توانست بخش زیادی از معادلات قدرت را در دنیا تغییر داده و به یکجانبه گرایی پایان دهد.

 مخبر تاکید کرد: موضع شما در مسائل بین المللی همیشه مورد احترام ما بوده و ان شاالله از این به بعد نیز با همکاری جدی و عمیق بین دو کشور، پیشرفت روزافزون تهران و مسکو را رقم خواهیم زد.

وی ادامه داد: دکتر رئیسی برای ما یک رئیس جمهور عادی نبود، بلکه شخصیتی مردم دوست و پرتلاش با توان تعامل بالای بین المللی بود و ما متاسفانه چنین شخصیت عزیزی را از دست دادیم و برای ما بسیار سخت است‌؛ اما خوشبختانه نظام اسلامی از چنان استحکامی برخوردار است که این روزهای سخت را نیز پشت سر خواهد گذاشت.

 

در گفتگوی تلفنی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و مخبر معاون اول رئیس جمهور:

اردوغان: ملت و دولت ترکیه در کنار ایران هستند/ آقای رئیسی و آقای امیرعبدالهیان از دوستان ارزشمند من بودند/از همه ظرفیت ها برای کمک به ایران استفاده کردیم/ مخبر: دو ملت ایران و ترکیه همواره در سختی ها در کنار هم بودند/ملت بزرگ ایران به واسطه استحکام درونی نظام اسلامی از این موقعیت نیز به سلامت عبور خواهند کرد

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در تماس تلفنی با محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور گفت: به‌ نمایندگی از تمام ملت ترکیه مراتب تسلیت و همدلی خود را به شما و مردم ایران ابراز می دارم و صمیمانه اعلام می کنم در هر زمینه ای آماده همکاری و همیاری با جمهوری اسلامی ایران هستیم.

رجب طیب اردوغان عصر امروز (دوشنبه) در تماسی تلفنی با مخبر مدیر قوه مجریه با ابراز مراتب همدردی و همدلی دولت و ملت ترکیه با مردم ایران گفت‌ : پس از پیام تسلیت به رهبری معظم انقلاب اسلامی ایران خواستم که با شما نیز تماس‌ گرفته و ضمن آرزوی غفران الهی برای آیت الله رییسی، دکتر امیرعبداللهیان و هیئت همراه اعلام کنم ملت ترکیه در کنار ملت ایران است و از صمیم قلب آرزوی صبر جمیل برای شما و مردم ایران دارم.

اردوغان افزود: آقای رئیسی و آقای امیرعبدالهیان در ایجاد صلح و ثبات در منطقه بسیار کوشیدند و من از آنها خاطراتی ماندگار در ذهن خواهم داشت.

مخبر نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن تشکر از ابراز همدردی و تسلیت رئیس جمهور ترکیه گفت : ترکیه همواره برای ایران کشوری مهم و راهبری است و تاریخ نشان داده دو ملت ترکیه و ایران همواره در سختی ها در کنار هم بودند.

معاون اول رئیس جمهور افزود: استحکام درونی نظام جمهوری اسلامی ایران نوید گذر  از موقعیت کنونی را با سلامت و توفیق می دهد.

وی در این گفتگوی تلفنی خاطرنشان کرد: از محبت های شما که به نمایندگی از مردم ترکیه ابراز شده بسیار سپاسگزارم و امیدوارم روزهای خوبی برای دولت در پیش رو باشد.

 

در گفتگوی تلفنی نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا با مخبر معاون اول رئیس جمهور :

مادورو: آیت الله رئیسی برادر بزرگ ما و  نماد مقابله با یکجانبه گرایی در دوران معاصر بود / صمیمانه از طرف ملت ونزوئلا به شما و مردم ایران تسلیت می گویم/ مخبر: آیت الله رئیسی مردمی بود و در مسیر خدمت به مردم جانش را نثار کرد/ روابط با ونزوئلا برای ایران دارای سطحی راهبری است/ سالهاست دو ملت همصدا درمقابل یک جانبه گرایی ایستاده اند

نیکولاس مادرو رئیس جمهور ونزوئلا در تماس تلفنی با محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور گفت: صمیمانه با دولت و ملت ایران همدردیم و البته یقین داریم مسیر پیش روی ایران مسیری سرشار از موفقیت و پیروزی است.

نیکولاس مادورو شامگاه دوشنبه در تماس تلفنی با مخبر گفت: مراتب تسلیت خود را به نمایندگی از ملت ونزوئلا به رهبری معظم انقلاب اسلامی ، دولت و مردم ایران ابراز می دارم.

وی افزود: آیت الله رئیسی برادر بزرگ من و نماد یک انقلابی و آزادی خواه تمام عیار در عصر فعلی ما بود.

رئیس جمهور ونزوئلا تصریح کرد: روابط ایران و ونزوئلا روابطی تاریخی است و دوستی و برادری ماهمیشگی خواهد بود.

وی اظهار داشت: به مردم شریف ایران به  ویژه خانواده محترم دکتر رئیسی تسلیت می گویم و یقین دارم آینده جمهوری اسلامی ایران مثل تمام آزادی خواهان روشن و سرشار از موفقیت است.

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن تشکر از همراهی و همدلی نیکولاس مادورو گفت: پیوند ایران و ونزوئلا ناگسستنی است و ما روابط مان را در عالی ترین سطح راهبردی ادامه خواهیم داد.

مخبر تاکید کرد: رئیس جمهور فقید(شهید) ما یک مردم دوست واقعی بود که در نهایت جانش را در مسیر خدمت به مردم ایران نثار کرد.

مخبر ادامه داد:  راه و مسیر دو ملت مقابله با یک جانبه گرایی در جهان است و ما در این مسیر همواره در کنار شما هستیم.

اخبار مرتبط

انتهای پیام

نظر شما