شناسهٔ خبر: 66775183 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در اخرین روز کاری مجلس یازدهم

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: از آنجایی که در قانون به صراحت آمده که ۲ انتخابات ریاست جمهوری و شوراها باید همزمان انجام شود، مجلس طرح اصلاح قانون انتخابات را آماده کرد که براساس آن استثنائا در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شوراها برگزار نشود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مجتبی یوسفی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، با تسلیت شهادت رئیس جمهور، وزیر خارجه و هیات همراه ایشان، اظهار کرد: طبق ماده ۲۲ قانون انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا باید همزمان برگزار شود.

وی در گفتگو با ایسنا، اضافه کرد: از طرف دیگر با توجه به شهادت رئیس جمهور و طبق اصل ۱۳۱ قانون اساسی، باید ظرف مدت ۵۰ روز رئیس جمهور جدید انتخاب شود.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از آنجایی که در قانون به صراحت آمده که ۲ انتخابات ریاست جمهوری و شوراها باید همزمان انجام شود، مجلس طرح اصلاح قانون انتخابات را آماده کرد که براساس آن استثنائا در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شوراها برگزار نشود.

وی توضیح داد: این تصمیم در راستای صیانت از رای مردم در انتخابات شوراهاست لذا در صورتی که این طرح تصویب شود اعضای فعلی شوراها تا سال ۱۴۰۴ به فعالیت‌شان ادامه داده منتها انتخابات بعدی شوراها با انتخابات بعدی ریاست جمهوری برگزار می‌شود یعنی شوراهای دوره بعد سه ساله شده و شورای دوره فعلی همان چهار سال باقی می‌ماند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: صبح امروز این طرح اعلام وصول شد، سپس اولویت آن مورد بررسی قرار می‌گیرد. در نوبت عصر نیز مجلس شورای اسلامی وارد بررسی جزییات این طرح می‌شود.

یوسفی در پایان تصریح کرد: جلسه نوبت عصر امروز مجلس شورای اسلامی آخرین جلسه مجلس یازدهم خواهد بود، لذا جلسات امروز مجلس شورای اسلامی در دو نوبت صبح و عصر تشکیل می‌شود.

۲۷۲۱۸

نظر شما