شناسهٔ خبر: 66775132 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون محیط زیست استان:

جمعیت پرندگان در تالاب‌های لرستان افزایش‌ قابل توجهی داشته است

آزیتا یوسفیان

معاون محیط زیست لرستان گفت: جمعیت پرندگان بومی و مهاجر در تالاب‌های استان افزایش چشمگیر و قابل توجهی داشته است.

صاحب‌خبر -

محمد نبی حسنوند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بیشترین اعتبارات تالاب‌ها تا سال ۱۴۰۱ به مصوبات سفر ریاست جمهوری اختصاص داده شده بود.

وی ادامه داد: با رایزنی با سازمان محیط زیست کشور اعتباری بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان به استان تخصیص یافت.

این مسئول یادآور شد: در سال ۱۴۰۲ این اعتبار 10 برابر شده و بین ۳ تا ۳.۵ میلیارد تومان رسیده است که در شش ماهه اول امسال ابلاغ ‌و جذب خواهد شد.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان در خصوص مطالعاتی که روی تالاب‌های استان انجام شده است، افزود: اجرای ‌برنامه‌های عملیاتی –آموزشی، ظرفیت‌سازی و مشارکت و آگاهی‌رسانی با عنوان پروژه سیپا در تالاب بیشه‌دالان بروجرد، انجام مطالعات طرح ارزشگذاری اقتصادی و منابع پایه استان با رویکرد طرح نقشه خدمات اکوسیستمی، تجهیز پاسگاه‌های تالابی، انجام مطالعات ثبت کنوانسیون رامسر سایت  و تکمیل رامسر سایت گهر و ارسال آن به دبیرخانه این کنوانسیون با تکیه بر دانش و توان کارشناسان اداره کل محیط زیست لرستان از جمله اقدامات مهمی است که تاکنون انجام شده است.

حسنوند گفت: با وجود بارندگی‌های اخیر و آبگیری سطح بیشتر تالاب‌های استان، امسال جمعیت پرندگان اعم از بومی و مهاجر در تالاب‌ها افزایش چشمگیر و قابل توجهی  داشته است.

انتهای پیام 

نظر شما