شناسهٔ خبر: 66774834 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

با حضور چند شخصیت برجسته دنیا؛

سوگواره شعر خادم الرضا علیه السلام در مشهد برگزار شد

خراسان‌رضوی- سوگواره شعر خادم الرضا علیه السلام با حضور شاعران برجسته کشور در مشهد برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، در این سوگواره دوشنبه در مشهد که با حضور شاعران برجسته و میهمانان داخلی و خارجی در مشهد برگزار شد، حاضران به شعر خوانی در وصف شهید ابراهیم رئیسی پرداختند.

جهانگیر الماسی از هنرمندان پیشکسوت کشور در این نشست با تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهان گفت: دکتر رئیسی خون خود را تقدیم ایران اسلامی و آرمان های انقلاب کرد.

وی افزود: هنرمندان مانند دیگر اقشار از این حادثه بسیار متاسف بوده و امیدواریم به برکت این خون ها آینده کشور درخشان تر از گذشته باشد.

عالم برجسته لبنانی در این نشست اظهارکرد: از حادثه شهادت رئیس جمهور ایران و همراهان بسیار غمگینم و خوشحالم در کشوری هستم که معدن انسان های آزاده چون شهید رئیسی است.

علامه جعفر مهاجر اظهارکرد: این کشور یا اینگونه ثروت‌های انسانی، قطعاً در جهان موفق و پیروز خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: لبنان تنها کشوری است که در همبستگی با ملت ایران ۳ روز عزای عمومی اعلام کرده که نشان از نزدیکی دو ملت دارد.

فرماندار کربلا نیز در ادامه این نشست گفت: برای شرکت در ولادت امام رضا علیه السلام به مشهد آمدم اما متاسفانه با خبر شهادت دکتر رئیسی مواجه شدم.

حسین منکوشی افزود: این حادثه دردناک موجب ناراحتی مردم در کشورهای اسلامی شد.

در این نشست که در حاشیه برگزاری بیست و یکمین جشنواره بین المللی امام رضا علیه السلام برگزار شد شاعران برجسته و میهمانان عالی رتبه از جمله حسین مظفر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، ناصر فیض، محمد جواد شرافت، محمود اکرامی، مرتضی حیدری آل کثیر، سعید سلیمان پور، فرهاد قائمیان و جهانگیر الماسی حضور داشتند.

به گزارش ایبنا در پی شهادت رئیس جمهور اسلامی ایران برگزاری آئین اختتامیه جشنواره بین المللی امام رضا (ع) که برای دوشنبه شب پیش‌بینی شده بود لغو شد.

نظر شما