شناسهٔ خبر: 66774613 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رگبار باران و بارش تگرگ امروز و فردا در غرب، شمال غرب و مناطق مرکزی

کارشناس سازمان هواشناسی از هشدار نارنجی هواشناسی در ۱۴ استان خبر داد و گفت: امروزوفردا در شمال غرب و غرب کشور، مناطق مرکزی و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز، رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت راه و شهرسازی کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا در استان‌های واقع در شمال غرب و غرب کشور، همین‌طور مناطق مرکزی و استان‌هایی که در دامنه‌های شمال و جنوبی البرز واقع شده‌اند، در برخی از ساعات بارش به شکل رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: در برخی از نقاط هم خیزش گردوخاک ایجاد خواهد شد و همچنین ممکن است در مناطق مستعد بارش تگرگ نیز رخ دهد.

کارشناس هواشناسی در ادامه توضیح داد: در روز‌های پنج‌شنبه و جمعه از میزان بارش‌ها در غرب کشور کاسته می‌شود و در بسیاری از این مناطق بارش‌ها به اتمام خواهد رسید. اما در سایر مناطق یاد شده، بارش‌ها در برخی از ساعات ادامه خواهد داشت.

هشدار نارنجی برای ۱۴ استان کشور

رفیعی همچنین تصریح کرد: برای روز شنبه نیز در استان‌های ساحلی خزر، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، قم، مرکزی و شمال اصفهان نیز بارندگی رخ خواهد داد.

وی افزود:، اما باتوجه‌به هشدار نارنجی هواشناسی، امروز آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، البرز، مرکزی، تهران، گیلان، مازندران و دامنه‌ها و ارتفاعات کردستان، گلستان، سمنان، نیمه شمالی همدان و نیمه غربی استان قم شامل این هشدار خواهند بود و هم‌وطنان عزیز باید در این مناطق توجه لازم را داشته باشند.

 اهواز با ۴۱ درجه گرم‌ترین مرکز استان شد

کارشناس هواشناسی در خصوص سردترین و گرم‌ترین مراکز استان نیز گفت: از بین مراکز استان‌ها، امروز صبح شهرکرد با دمای ۳ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان بوده و بجنورد و همدان هم با دمای ۷ درجه در رتبه‌های بعدی قرار دارند و گرم‌ترین مرکز استان نیز دیروز اهواز بود که دمای هوا در این شهر ۴۱ درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شد.

وی همچنین در خصوص وضعیت جوی تهران نیز گفت: برای تهران نیز امروز آسمانی نیمه‌ابری خواهیم داشت و وزش باد و افزایش ابر و گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید در بعدازظهر محتمل خواهد بود. بیشینه دمای تهران نیز برای امروز ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود و کمینه دما نیز ۱۹ درجه خواهد بود و این در حالی است که کمینه دما برای فردا به ۱۷ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

انتهای پیام/

نظر شما