شناسهٔ خبر: 66772403 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۰: چاوز چه گفت و از من چه خواست؟

خاطرات هاشمی رفسنجانی: آقاى هوگو چاوز، رییس‌جمهور ونزوئلا آمد. مذاکرات‌مان طولانى شد؛ حدود یک‌ونیم ساعت. پُرانرژى و مثبت است و روحیه استقلال‌خواهى دارد. تحت تأثیر صنایع فولاد ایران و بعضى موارد دیگر قرار گرفته و خواستار استفاده از تجربه ایران در پتروشیمى و صنایع نظامى و صنایع فلزى است. مقدارى از وضع کشورش گفت و از آبشار آنجلا که به گفته او ۱۰۰۰ متر ارتفاع دارد و نیز جاذبه‌هاى توریستى‌شان و خواست روابط را تقویت کنیم و دعوت‌کرد، از کشورش بازدید نمایم. هنگام مشاهده منظره تخت‌جمشید در سالن، اظهاراتى دربارة اسکندر و فتوحات او نمود که نشان از مطالعات اوست و شرحی از اجلاس ۳۴ کشور قاره آمریکا در مورد تشکیل بازار مشترک منطقه‌اى و نیز تظاهرات مردم و برخوردهاى خشن پلیس داد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.
 
«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.
 
۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۰: آقاى هوگو چاوز، ریيس‌جمهور ونزوئلا آمد. مذاكرات‌مان طولانى شد؛ حدود یک‌ونیم ساعت. پُرانرژى و مثبت است و روحيه استقلال‌خواهى دارد.تحت تأثير صنايع فولاد ايران و بعضى موارد ديگر قرار گرفته و خواستار استفاده از تجربه ايران در پتروشيمى و صنايع نظامى و صنايع فلزى است. مقدارى از وضع كشورش گفت و از آبشار آنجلا كه به گفته او 1000 متر ارتفاع دارد و نيز جاذبه‌هاى توريستى‌شان و خواست روابط را تقويت كنيم و دعوت‌كرد، از كشورش بازديد نمايم. هنگام مشاهده منظره تخت‌جمشيد در سالن، اظهاراتى دربارة اسكندر و فتوحات او نمود كه نشان از مطالعات اوست و شرحي از اجلاس 34 كشور قاره آمريكا در مورد تشكيل بازار مشترك منطقه‌اى و نیز تظاهرات مردم و برخوردهاى خشن پليس داد. 
 
دكتر [مهدی] اكبرزاده، [مشاور وزير جهادكشاورزى] آمد. براى برخى از مشكلات كارش استمداد كرد.آقاى [علیرضا] محجوب، [دبیرکل خانه کارگر] آمد و از وسعت بيكارى و تعطيلى و انحلال واحدهاى فرآورده صنعتى و رواج قاچاق كه باعث بى‌رونق شدن محصولات داخلى است، انتقاد داشت و براى حل مشكل مصوبه مجلس دربارة بازنشستگى قبل از موعد كه در شوراى نگهبان دچار مشكل شده، استمداد كرد. عصر مصاحبه‌اى با آقاى محمدصادق الحسينى داشتم.در اندونزى، تشنج رو به رشد است و فشار مجلس بر [آقای عبدالرحمن وحید]، ریيس‌جمهور، شدت مى‌گيرد.
لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما