شناسهٔ خبر: 66771929 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس؛

امیرعبداللهیان چهارچوب اصول دیپلماسی را خوب می‌دانست

صاحب‌خبر -
امیرعبداللهیان چهارچوب اصول دیپلماسی را خوب می‌دانست
خبرگزاری آریا - نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه امیرعبداللهیان دیپلمات به تمام معنا و بااخلاق بود که چهارچوب اصول دیپلماسی را خوب می‌دانست، گفت: ایشان اعتقاد داشت که نظام جمهوری اسلامی باید مقتدر و قدرتمند باشد و در این راستا باید از ظرفیت‌های کشور برای ارتقاء قدرت ملی و از ظرفیت سایر کشورهایی که با ایران ارتباط مناسبی داشتند، استفاده شود تا قدرت ملی جمهوری اسلامی ایران افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خانه ملت، شهریار حیدری ، ضمن تسلیت واقعه شهادت آیت الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و هیئت همراه، گفت: رئیس جمهور مصداق بارز شهید خدمت و انسان صادق، پرکار و پرتلاش بود.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص عملکرد حسین امیرعبداللهیان در دوره خدمتگزاری‌اش بیان کرد: ما به طور خاص در حوزه تخصصی کمیسیون امنیت ملی با ایشان کار کردیم، انصافا ایشان به تمام معنا اعتقاد به این داشت که راهبردهای نظام را با اولویت و با تمام توان و تلاش پیش برد کما اینکه اولویت اول ایشان در راستای راهبرد نظام تعامل با کشورهای همسایه از طریق عضویت در پیمان‌های جهانی و منطقه‌ای بود که بسیار در این زمینه خوب کار کرد.
وی ادامه داد: امیرعبداللهیان دیپلمات به تمام معنا و بااخلاق بود که چهارچوب اصول دیپلماسی را خوب می‌دانست. ایشان اعتقاد داشت که نظام جمهوری اسلامی باید مقتدر و قدرتمند باشد و در این راستا باید از ظرفیت‌های کشور برای ارتقاء قدرت ملی و از ظرفیت سایر کشورهایی که با ایران ارتباط مناسبی داشتند، استفاده شود تا قدرت ملی جمهوری اسلامی ایران افزایش یابد.
نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس بیان کرد: ایشان در دوره مسئولیت خود در وزارت امور خارجه بسیار موثر بود و خوش درخشید و خوب کار کرد. در امور داخلی کشور اهل تعامل بود و در امور خارج از مرزها نیز با تمام توان، قدرت جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت و برای اقتدار و قدرت بیشتر تلاش کرد.
حیدری با بیان اینکه امیرعبداللهیان همواره تلاش کرد تا ظرفیت‌های اقتصادی کشور در سایه تعامل و استفاده از توانمندی کشورهای دیگر و توانمندی‌های داخلی ارتقاء یابد، گفت: قطع به یقین نام این عزیز در تاریخ ایران اسلامی ماندگار خواهد بود. امیدوارم به فضل خداوند در ادامه راه این برادر عزیز کماکان این وزارتخانه موثر باشد./
پایان پیام

نظر شما