شناسهٔ خبر: 66771838 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

شهید آیت الله رییسی بساط صهیونیست‌ها و توطئه غربی ها را خنثی کرد

اراک- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: شهید آیت الله رییسی با هوشیاری کامل، بساط صهیونیست‌ها و توطئه های کشورهای غربی را خنثی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، شامگاه دوشنبه در آئین گرامیداشت سید شهیدان خدمت 'آیت الله رئیسی در شام میلاد امام رضا (ع) اظهار کرد: شهید آیت الله رئیسی در طول سه سال در راستای خدمتگزاری صادقانه به مردم کارنامه درخشانی ثبت کرد و به صورت جهادی همواره در میدان حضور داشت.

وی افزود: همچنین در عملیات وعده صادق، با تعامل و هم‌افزایی دولت، هوشیاری رهبر و تلاش وزارت امور خارجه، زمینه محکومیت اسرائیل در دنیا فراهم شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: شهید آیت الله رئیسی، مقابل آمریکا، اسرائیل و توطئه‌های شیطانی با قدرت و عظمت ایستاد و با هوشیاری کامل برای پیشبرد اهداف کشور، مقابله با تحریم‌ها از هیچ کوششی دریغ نکرد، همچنین با ایراد سخنرانی در جمع کشورهای اسلامی از مردم غزه و فلسطین دفاع کرد و بساط صهیونیست‌ها و توطئه‌های کشورهای غربی را خنثی کرد.

وی افزود: خدمتگزاران صادق و دلسوز مردم همچون شهیدان رجایی و باهنر و آیت الله رئیسی،
حیاتشان موجب برکت و سعادت و شهادتشان قلب میلیون‌ها انسان را جریحه دار می‌کند.

امام جمعه اراک گفت: آن دسته از افراد و به ویژه جوانان غیرتمند ایران اسلامی که زمان انتخابات به شهید آیت الله رئیسی رأی ندادند در دفاع از نظام و خدمتگزاران به خودشان تردید راه نمی‌دهند و این مایه مباهات است.

آیت الله دری نجف‌آبادی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: پرونده دوره ریاست جمهوری شهید آیت الله رئیسی با شهادت ایشان بسته شد و در ۵۰ روز آینده، باید زمینه را برای حضور رئیس جمهور جدید دولت چهاردهم کشور فراهم کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه رئیس جمهور منتخب باید مورد تأیید شورای نگهبان و با رأی مردم انتخاب شود، افزود: امید است رئیس جمهور دولت چهاردهم، مسیری که شهید آیت الله رئیسی در راستای تأمین و رفع نیازهای مردم ترسیم کرده بود را با صلابت ادامه دهد.

زیرساخت‌های لازم برای انتخابات فراگیر فراهم شود

آیت الله دری افزود: باید زیرساخت‌های لازم را برای انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری به صورت فراگیر فراهم کنیم و باید اذعان داشت که این مهم را در دولت شهید رجایی و باهنر تجربه کردیم.

وی تاکید کرد: با شهادت رئیس جمهور مردمی نظام جمهوری اسلامی هیچ خللی در نظام، سطح داخلی، منطقه و بین المللی ایجاد نشده و نمی‌شود و تمام امور در سایه سار رهبری در کمال آرامش انجام می‌شود چرا که یکپارچگی و وحدت بر سرزمین اهل بیت (ع) حاکم است.

آیت الله دری تاکید کرد: با شهادت آیت الله رئیسی ممکن است اسرائیل و غیر اسرائیلی‌ها یاوه گویی کنند و در صدد تفرقه اندازی باشند که قابل قبول نیست و نباید اعتماد کرد اما چنانچه این امر مشهود شود صهیونیست‌ها در این حادثه دخیل بودند به طور حتم خدمتگزاران نظام در ابن راستا پاسخ دندان شکنی به دشمنان اسلام می‌دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات کنونی کشور گفت: مشکلات زیادی در حوزه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی وجود دارد که باید کمر همت ببندیم و با تلاش مضاعف، اقتصاد را شکوفا و بهره وری را افزایش دهیم.

مجلس خبرگان پشتوانه محکم برای نظام جمهوری اسلامی

امام جمعه اراک، مجلس خبرگان را پشتوانه‌ای محکم برای نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود مجلس خبرگان رهبری، فردا اول خردادماه فعالیت خود را آغاز می‌کند و این در حالی است که مجلس خبرگان، این دوره ۲ یار وفادار انقلاب، شهید آیت الله رئیسی و شهید آل هاشم را از دست داد که غم سنگینی برای ما محسوب می‌شود.

آیت الله دری نجف‌آبادی گفت: در آینده نزدیک باید انتخابات مجلس خبرگان برگزار و جانشین این دو شهید سلاله سادات تعیین شود.

وی با اشاره به سااروز ولادت امام رضا علیه السلام گفت: امام رضا (ع) از خادمان و مسیوولان نظام خواست که برای احیای امر اهل بیت (ع)، قیام کنند.

وی گفت؛ احیای نماز، امر به معروف و نهی از منکر، کمک به محرومان و تأمین نیازهای اقشار کم درآمد و تلاش صادقانه و خالصانه, برای احیای دین است که باید مورد توجه ویژه مسؤولان امر قرار گیرد.

نظر شما