شناسهٔ خبر: 66771570 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

واکنش نتانیاهو به درخواست دیوان کیفری برای صدور حکم بازداشتش

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که نزدیک به ۸ ماه از جنایاتش در نوار غزه علیه فلسطینی‌ها می‌گذرد، درخواست دیوان کیفری بین‌المللی برای صدور حکم بازداشت خود را «ظالمانه» خواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌المللل خبرگزاری تسنیم، نتانیاهو امروز دوشنبه در واکنش به درخواست دیوان کیفری بین‌المللی برای صدور حکم بازداشت وی و یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، این تصمیم را ظالمانه خواند درحالیکه همچنان مردم فلسطینی بر اثر جنایات رژیم اسرائیل در غزه به شهادت می‌رسند و متحمل شرایط فاجعه باری انسانی هستند.

نتانیاهو درحالیکه همراه با سران رژیم صهیونیستی از سوی برخی از نهادها متهم به ارتکاب جنایت جنگی در غزه هستند، مدعی شد: تصمیم ظالمانه کریم خان، دادستان دیوان کیفری بین‌المللی، برای صدور حکم بازداشت علیه رهبران منتخب دموکراتیک اسرائیل، «یک خشم اخلاقی با ابعاد تاریخی» است. این نشان ابدی شرم بر (پیشانی) دادگاه بین المللی خواهد گذاشت.

با گذشت 8 ماه از تجاوزات رژیم صهیونیستی در غزه، نزدیک به 36 هزار فلسطینی بر اثر حملات سبعانه این رژیم شهید شدند و با وجود تصویب قطعنامه آتش بس در شورای امنیت سازمان ملل، تل آویو هنوز خود را متعهد به پایان این جنایت نکرده است.

جناح راست افراطی به رهبری بتصلائل اسموطریچ و ایتامار بن گویر نیز تلاش دیوان کیفری بین المللی برای صدور حکم علیه نتانیاهو و وزیر جنگ اسرائیل را نشانه یهودستیزی و تنفر از یهودیان دانستند.

انتهای پیام/

نظر شما