شناسهٔ خبر: 66771482 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دیدار مقامات ارشد وزارت خارجه ترامپ با نتانیاهو

۳ تن از مقامات وزارت خارجه رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در سفر به سرزمین‌های اشغالی با نخست وزیر این رژیم دیدار و گفتگو کردند.

صاحب‌خبر -

لابی‌های صهیونیست نقشی تعیین کننده در انتخابات‌های آمریکا ایفا می‌کنند، زیرا این لابی‌ها به دلیل وابستگی به افراد و نهاد‌های حامی اسراییل، توانایی تامین مالی گسترده‌ای برای کارزار‌های انتخاباتی در ایالات متحده دارند و همین موضوع نقشی تعیین کننده در پیروزی نامزد‌ها در انتخابات دارد. از این رو، تعجبی ندارد که نامزد‌های انتخابات کنگره و ریاست جمهوری در آمریکا فارغ از آنکه از کدام یک از احزاب اصلی باشند به طور پیوسته وفاداری خود به اسراییل را نشان می‌دهند. 

به گزارش الجزیره، یک مقام آگاه که نخواست نامش فاش شود امروز (دوشنبه) اعلام کرد ۳ تن از اعضای تیم وزارت خارجه دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دیگر مقامات ارشد سیاسی این رژیم در سرزمین‌های اشغالی امروز دیدار و گفتگو کردند. 

این هیات دیپلماتیک شامل روبرت اوبرایان، چهارمین و آخرین مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ می‌شد. جان راکولتا، سفیر پیشین آمریکا در امارات متحده عربی؛ و اِد مک مولن، سفیر پیشین آمریکا در سوئیس دیگر اعضای تیم وزارت خارجه ترامپ بودند که در این دیدار‌ها حضور داشتند. 

این منبع آگاه می‌گوید این هیات علاوه بر دیدار با نتانیاهو با یائیر لاپید، رهبر مخالفان کابینه نتانیاهو نیز دیدار و گفتگو کردند. از اهداف این سفر درک درست از سیاست داخلی پیچیده رژیم صهیونیستی ذکر شده است.

این سفر جزو نادرترین سفر‌های مقامات پیشین دولت ترامپ به خارج از کشور محسوب می‌شود. این سفر پس از آن صورت می‌گیرد که جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات آمریکا برای حفظ وجهه عمومی خود اقدام به انتقادات سطحی از تل آویو به دلیل جنگ غزه کرده است که به مذاق مقامات این رژیم خوش نیامده است.

ابوالفضل هاشمی

برچسب‌ها:

نظر شما