شناسهٔ خبر: 66771351 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

عضو مجلس خبرگان رهبری:

هدف اول دشمن در شرایط کنونی، شکستن آرامش کشور است

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، حفظ وحدت و آرامش کشور را وظیفه اصلی همگان دانست و گفت: هدف اول دشمن در شرایط کنونی، شکستن آرامش کشور است.

صاحب‌خبر -

علی عباسی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه، عصر امروز، ۳۱ اردیبهشت در مراسم بزرگداشت شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان در سانحه سقوط بالگرد که در سازمان مرکزی جامعه المصطفی برگزار شد، ضمن عرض تسلیت این حادثه تلخ و مصیبت سنگین به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران و همه علاقه‌مندان به انقلاب اسلامی در سراسر عالم، اظهار کرد: خدای متعال سفارش فرموده است که در چنین مواقعی به یاد آوریم که مرگ پایان مسیر زندگی انسان نیست؛ بلکه بازگشتی به سوی خدای بزرگ و صاحب هستی است. همه ما دیر یا زود به محضر خداوند بازخواهیم گشت و خوش به سعادت کسانی که با سربلندی و افتخار شهادت و مجاهدت در راه خدا به این نقطه می‌رسند.

وی، این حادثه را با وجود همه تلخی‌ها، دارای حکمت‌های الهی برای جامعه و امت اسلامی دانست و با اشاره به نمونه‌های مشابه در تاریخ انقلاب اسلامی، ابراز کرد: ملت ما بیش از چهار دهه در مسیر مجاهدت الهی، حوادث سختی را پشت سرگذاشته است و با عنایات الهی، با سرافرازی از این امتحانات خارج شده است؛ بی‌شک در این مرحله نیز کشور به لطف پروردگار و رهنمود‌های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و هوشیاری ملت عزیز و بصیر و تلاش بیشتر مسئولان، از این ابتلاء الهی نیز با سربلندی عبور خواهد کرد.

رئیس جامعه المصطفی با تأکید بر پیگیری مسئولان مربوطه نسبت به دلایل وقوع حادثه، افزود: قطعاً تمام اتفاقات مستند از سوی مراجع ذی ربط به اطلاع ملت خواهد رسید و نباید در این شرایط، به شایعات و اخبار نادرست دامن زده شود.

وی دشمنان کفتارصفت انقلاب اسلامی را مترصد سوءاستفاده از چنین حوادثی برای ایجاد جنگ روانی علیه ملت ایران دانست و تصریح کرد: دشمنان به ویژه در سال‌های اخیر به جنگ روانی و رسانه‌ای تمام عیار و کم‌نظیر علیه ملت ما روی آورده‌اند و همه امکانات دروغگویی و سیاه‌نمایی و غبارافکنی را برای اهداف شوم خود به کار بسته‌اند. قطعاً هوشیاری مسئولان و ملت عزیز ما در این صحنه نیز دشمن را ناکام خواهد کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله رئیسی را از سرمایه‌های راستین انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: ایشان شخصیتی مجاهد، مخلص و مردمی بود که همه وجود خود را برای ملت قرار داد و به دور از هیاهو و دلبستگی برخی اهالی سیاست، با کمال اخلاص، شبانه روز عمر خود را برای خدمت به مردم گذاشت و الگوی یک مسئول خادم، مجاهد و مخلص را به جامعه ما معرفی کرد.

علی عباسی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه

وی ادامه داد: من با چندین سال شناخت نزدیکی که از ایشان دارم، شهادت می‌دهم وجود آیت‌الله رئیسی، سر و پا خلوص و صفا، محبت به مردم، عشق به خدا و مجاهدت در راه پروردگار بود. مقام بزرگ شهادت گوارای وجود او باد.

رئیس جامعه المصطفی، شهید دکتر امیرعبدالهیان را نمونه افتخارآمیز دیپلماسی عزتمندانه و مجاهدانه خواند و تأکید کرد: وی به ویژه در حوادث چند ماه اخیر، شبانه روز به دنبال حل مسائل و حفظ عزت امت اسلامی و سخنگوی مقاومت اسلامی در جهان بود. دکتر امیرعبدالهیان شخصیتی فداکار، پرتلاش و نمونه‌ای از یک دیپلمات عزتمند و مکتبی بود.

وی با اشاره به محبوبیت کم‌نظیر آیت‌الله آل هاشم در استان آذربایجان شرقی، ابراز کرد: ملت ما مردمی بودن و با مردم بودن را می‌شناسند و قدر می‌دانند. برای چنین انسان‌هایی، مرگی جز شهادت سزاوار نیست و لذا باید به ایشان تبریک گفت که خدای تعالی پاداش عمری مجاهدت را با مقام رفیع شهادت عنایت کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، حفظ وحدت و آرامش کشور را وظیفه اصلی همگان دانست و گفت: هدف اول دشمن در چنین شرایطی شکستن آرامش کشور است. خدا را شاکریم که لنگرگاه ثبات و آرامش ملت ما رهبر فرزانه‌ای است که با سکانداری و رهنمود‌های او، جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

وی افزود: انقلاب اسلامی درگذشته نیز حوادثی از این دست را از سرگذرانده و از همه عرصه‌ها سربلند خارج شده است. یقیناً با هوشیاری ملت و تلاش مسئولان و تحت رهبری مقام عظمای ولایت، از این مرحله نیز به سلامت عبور خواهد کرد.

رئیس جامعه المصطفی، مظلومیت آیت‌الله رئیسی را یادآور مظلومیت شهید بهشتی دانست و گفت: در سه سالی که آیت‌الله رئیسی زمامدار قوه مجریه بود، دشمنان خارجی و برخی جریانات فریب خورده داخلی، تمام تلاش خود را برای سیاه‌نمایی به کار بسته بودند، اما در همین مدت این شهید بزرگوار امید تازه‌ای برای ملت ایران رقم زد و در عرصه‌های مختلف به ویژه اقتصادی، با وجود همه کارشکنی‌های خارجی و داخلی، توانست از حجم بسیاری از مشکلات بکاهد. یقیناً آثار شهادت این مردان بزرگ از خدمات دوران حیات آنان کمتر نخواهد بود و همانگونه که خداوند می‌فرماید، شهیدان زنده‌اند و از حیاتی برتر برخوردارند و بی‌شک ما نیز از آثار این حیات برتر بهره‌مند خواهیم بود.

انتهای پیام

نظر شما