شناسهٔ خبر: 66771016 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

شوک در اسرائیل به دنبال سخنان دادستان دیوان کیفری بین المللی

تایمز اسرائیل: تل آویو از اظهارات خان مبنی بر اینکه قصد دارد برای نخست وزیر بنیامین نتانیاهو و وزیر خارجه یوآو گالانت، حکم بازداشت صادر کند، کاملا غافلگیر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران، سخنان کریم اسد احمد خان، دادستان دیوان کیفری بین المللی در گفت و گو با شبکه خبری سی ان ان سر و صدای بسیاری به راه انداخته است. ساعاتی پیش  کریم خان، دادستان ارشد دیوان کیفری بین الممللی  به سی ان ان گفت: دادگاه کیفری بین المللی به دنبال صدور حکم بازداشت برای یحیی سنوار رهبر حماس و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به اتهام جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت به دلیل حملات 7 اکتبر به اسرائیل(سرزمین های اشغالی) و متعاقب آن جنگ در غزه است.

تایمز اسرائیل در خبری کوتاه در این باره می نویسد:  اسرائیل در هفته‌های اخیر با دفتر دادستانی دیوان  کیفری بین المللی در تماس بوده است. همزمان مقامات اسرائیلی انتظار داشتند که از عصر امروز میزبان مقامات این دیوان برای برنامه‌ریزی به منظور دیدار رسمی با کریم خان باشند.

این رسانه اسرائیلی به نقل از چند منبع می نویسد که  اسرائیل برای گفت و گو با دادستان این دیوان اعلام آمادگی کرده بود و مهیا بود تا به او نشان دهد که تصمیمات در طول دوره این جنگ چگونه گرفته می شوند، کارشناسان حقوقی کجا در فرآیند تصمیم گیری قرار می گیرند، چگونه حملات ارتش اسرائیل تایید می شود و  اسرائیل در مورد کمک های بشردوستانه چه می کند.

اسرائیل از اظهارات خان در اوایل امروز مبنی بر اینکه قصد دارد برای نخست وزیر بنیامین نتانیاهو و وزیر خارجه یوآو گالانت، حکم بازداشت صادر کند، کاملا غافلگیر شد. خان پس از 7 اکتبر برای ملاقات با خانواده‌های اسیرها در یک دیدار غیررسمی در تل آویو بود. این واقعیت که خان این اعلامیه را در مقابل دوربین ها اعلام کرد، مقامات اسرائیلی را بیشتر ناامید کرد. در حال حاضر، وزارت خارجه درگیر یک ماموریت دیپلماتیک است تا از دیگر کشورها بخواهد که علناً تصمیم خان را محکوم کنند.

 

 

 

اخبار مرتبط

انتهای پیام

نظر شما