شناسهٔ خبر: 66769805 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

خطر حذف از لیگ برتر کدام تیم‌ها را به خاطر مجوز نگرفتن تهدید می‌کند؟

فارس

رئیس دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای توضیحاتی درمورد احتمال حذف برخی تیم‌ها از لیگ برتر صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، مصطفی زارعی در پاسخ به این سوال که باشگاه‌هایی که مدارک‌شان برای دریافت مجوز ملی تایید نشده آیا در صورتی که به حدنصاب ۳ سال متوالی دریافت نکردن این مجوز رسیده باشند، از لیگ برتر کنار می‌روند، اظهار داشت: صنعت نفت، استقلال خوزستان، ذوب آهن، مس رفسنجان و صنعت نفت سال گذشته هم نتوانستند مجوز ملی بگیرند و برای دومین سال مجوز کسب نکرده‌اند. کمیته انضباطی در این خصوص تصمیم گیرنده است.

وی افزود: معمولا هم کمیته انضباطی جرائم شدید را برای سال سوم در نظر می‌گیرد. منشا سال سوم هم از زمان شروع تصویب آیین‌نامه جرائم انضباطی مجوز حرفه‌ای است که دومین سال تصویبش را پشت سر می‌گذارد. باشگاهی مانند صنعت نفت آبادان سومین سال است که مجوز ملی نمی‌گیرد اما اگر این تیم در لیگ برتر باقی بماند، با توجه به اینکه آیین نامه جدید ۲ سال است مصوب شده مشکلی برای حضور در فصل آینده ندارد اما جریمه مالی شدیدی مانند ۴ تیم دیگر برایش در نظر گرفته خواهد شد. البته باز هم می‌گویم کمیته انضباطی باید براساس این آیین نامه نظر بدهد.

مدیر دپارتمان مجوز حرفه‌ای تصریح کرد: بحث مجوز حرفه‌ای در فوتسال و زنان اختیاری بوده است. ۳ باشگاه فوتسال برای اولین بار در این بحث شرکت کردند اما مجوز نگرفتن‌شان دلایل خاصی دارد. زمانبندی مجوز با مسابقات متفاوت است. فصل جدید فوتسال هنوز شروع نشده و باشگاه‌ها مجبور شدند مدارک فصل پیش خود را بارگذاری کنند یا مثلا بازیکنان‌شان جدا شده، تست‌های پزشکی را بارگذاری نکرده بودند یا قرارداد محل برگزاری بازی‌هایشان تمام شده بود. با این وجود مس سونگون، گیتی پسند و آلومینوم اراک شرایط به نسبت خوبی داشتند.

نظر شما