شناسهٔ خبر: 66769609 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

اعضای ۱۴۷ بیمار مرگ مغزی سبزوار اهدا شد

مسئول واحد پیوند و فراهم آوری اعضای دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: اعضای ۱۴۷ بیمار مرگ مغزی سبزوار به بیش از ۵۵۰ بیمار نیازمند عضو اهدا شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش قدس خراسان، واسعی فرد به مناسبت ۳۱ اردیبهشت، که روز ملی «اهدای عضو، اهدای زندگی» نام گرفته است، اظهار کرد: اهدا و پیوند اعضای این بیماران مرگ مغزی از سال ۱۳۸۵ تاکنون صورت گرفته است.
مسئول واحد پیوند و فراهم آوری اعضای دانشگاه علوم پزشکی سبزوار از افزایش ۱۸ درصدی شاخص اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی در این منطقه خبر داد و افزود: طبق رتبه بندی انجام شده دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در بین ۶۶ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی، رتبه ۹ کشور را داراست که با شاخص(PMP) ۲۵ در این مقوله بالاتر از میانگین کشوری آن، که ۱۳ است، قرار دارد.
وی گفت: با هماهنگی های انجام شده و گرفتن رضایت خانواده های بیماران مرگ مغزی، در سال ۱۴۰۲ زمینه اهدای اعضای ۱۳ بیمار مرگ مغزی در غرب خراسان رضوی فراهم شد که اعضای این بیماران به رایگان به ۴۲ بیمار نیازمند عضو پیوند زده شد.
واسعی فرد تاکید کرد: اهدای عضو اوج بخشش و سخاوت انسان است و کسی که در سخت‌ترین لحظه زندگی خود تصمیم می‌گیرد تا اعضای بدن یکی از عزیزان خود را، که دچار مرگ مغزی شده است به بیماران نیازمند عضو، اهدا کند.
مسئول واحد پیوند و فراهم آوری اعضای دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود: بر این اساس می توان گفت روز ملی اهدای عضو در واقع جشن «بازتولد همگانی» جمعی از متعالی‌ترین انسان‌ها در مقیاس ایثار و جاودانگی است.

نظر شما