شناسهٔ خبر: 66769533 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

حجت الاسلام سالک در جمع عزاداران شهید رئیسی:

شهید رئیسی سپر دست ولایت در همه شرایط بود/ عمارها یکی پس از دیگری رفتند

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت:در روز سختی هستیم چرا که شهید رئیسی سپر دست ولایت در همه شرایط بود و در این جهت ایستاد و مأموریت خود را به سرانجام رساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت الاسلام سالک بعد از ظهر امروز_ دوشنبه ۳۱ اردیبهشت _ در جمع مردم سوگوار اصفهان شهادت رئیس جمهور عزیز، خدوم و سیدالشهدای خدمت و همراهان ایشان را تسلیت گفت و اظهار کرد: حادثه بسیار سنگین و تحمل آن سخت است، بعد از ۳۲ سال دوران رؤسای جمهور قبل، رئیس جمهوری پیدا شد که ذوب در ولایت بود و با اخلاق کریمانه دینی و انقلابی با توده مردم و مسیولین برخورد می‌کرد.

وی افزود: شهید رئیسی با اخلاص بود، هر کس خود را برای خدا خالص کند خدا او را برای خود انتخاب می‌کند و خدا آیت الله رئیسی را برای خود انتخاب کرد، او صادق بود و با مردم شفافانه برخورد می‌کرد، مردمی بود و دولت مردمی بعد از سی و چندین سال تشکیل شده بود و در دورترین نقاط کشور می‌رفت و با پیر و جوان سخن می‌گفت، او خود را برای خدا قرار داد و کسی که خود را برای خدا نصب کند نمی‌تواند تغییر کند و تا آخر می‌ایستد.

عضو جامعه روحانین مبارز یادآور شد: زمانی دنیای استکبار ما را منزوی می‌کرد اما دولت شهید رئیسی صف انزوا را شکست، با شانگهای و بریکس دنیای استکبار را تحت الشعاع قرار داد، Fatf با مخالفت مجلس دهم تصویب نشد و امروز دنیای استکبار با ۴۰ مورد fatf به دلیل وعده صادقش زانو می‌زند و تسلیم جمهوری اسلامی ایران می‌شود.

وی ادامه داد: آفرین بر این مرد بزرگ که برای گسترش فرهنگ اسلام ناب در جهان ایستاد، قرآن می‌گوید در میان مؤمنین مردانی هستند که با خدا عهد بسته‌اند که در دفاع از دین و قرآن و ملت و مردم مستضعف و کشور، انقلاب و ولایت و حیثیت اسلام ناب و تشیع در جهان با خدا عهد تلاش کنند و پای عهدشان صادقانه تا آخر می‌ایستند و در این جهت محکم و مستحکم هستند. عده‌ای از این مؤمنین متعهد، شربت شهادت را می‌نوشند و گروهی در انتظارند و هیچ قدرتی نمی‌تواند عهدی را که مؤمن با خدا بسته است بشکند، عهد همان بذل جان و مالی است است که با خدا بسته‌اند تا به بهشت برین و لقا الله فایق آیند. مردانی که با خدا معامله کرده‌اند و عهد صادقانه بسته‌اند مأمور عملند، آینده و قله‌های بلند پیروزی و امید را می‌بینند و در این مسیر گام بر می‌دارند.

وی ادامه داد: این مردم برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی استقامت می‌کنند، فرهنگ مقاومت را در جهان به راه می‌اندازند که مقاومت در یمن و سوریه و فلسطین و عراق و… نشأت گرفته از روحیات رهبر معظم انقلاب اسلامی و چنین مردانی است.

حجت الاسلام سالک تاکید کرد: این انسان‌ها صبورند، عجله نمی‌کنند، اگر شیطان بزرگ امر کرد و اسرائیل خبیث کنسولگری ما را در دمشق مورد هدف قرار داد، داد، وعده صادق را توسط سپاه پاسداران در جهان به نمایش می‌گذارند که معظم له فرمودند خون شهید زاهدی موجب ارتقای رشد بیداری و بصیرت جهانی شد.

وی ابراز کرد: معتقدم طوفان الاقصی بستر جابجایی قدرت در جهات را تغییر داد و موجب صیحه آسمانی شد، معتقدم جمهوری اسلامی در جدول حاکمیت اسلام در جهان به عدد ۹۰ رسیده است که مقام معظم رهبری فرمودند به قله نزدیک شده‌ایم. اما باید پرسید که برای بستر سازی حکومت عدل الهی حضرت حجت به چه نیاز داریم و باید چگونه عمل کنیم؟ ایستادگی شما مردم قیمت دارد و مسیله این است، قلب‌ها را باید به هم نزدیک کرد، وحدت حول محور ولایت را تقویت کرد تا در این جدول نقش اول را ایفا کنیم.

عضو جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: شهید آیت الله رئیسی همه چیز خود را در طبق اخلاص گذاشت، در مرداد ۱۴۰۰ بعد از انتخاب در هیئت دولت گفت که اجازه نمی‌دهم پولی از صندوق جهانی برای پرداخت به کارمندان قرض کنیم چون این به معنای زیر بار استکبار رفتن است و همان جا ایستاد.

وی ادامه داد: شهید رئیسی در اولین سفر بعد از رأی آوردن به مضجع امام رضا (ع) رفت تا با مولای خود عهد ببندد که پای اوامر ولایت و قرآن ایستاده است و خدوم این ملت شریف بود، ناراحتی ما از این است که قلب حکیم رهبر عزیزمان برای رفتن او می سوزد. رهبر معظم انقلاب از ششم تیر در اوایل انقلاب و زمانی که در موج انفجار دست خود را از دست داد تا شهادت شهید سلیمانی و شهید زاهدی خون دل‌های زیادی خورده است اما این بار غم از دست دادن یار و عمار خود را بر دوش می‌کشد، روزی امیرالمومنین با از دست دادن عمار فرمودند که سپر خود را از دست دادند.

حجت الاسلام سالک اضافه کرد: در روز سختی هستیم چرا که شهید رئیسی سپر دست ولایت در همه شرایط بود و در این جهت ایستاد و مأموریت خود را به سرانجام رساند. کجایند عمارهای ما؟ عمارهای رهبری یکی پس از دیگری به شهادت می رسند.

وی یادآور شد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اصفهان شهدای زیادی را در این مسیر زیر سخت‌ترین شکنجه‌های ساواک تقدیم کرد، این شهدا امانت بودند، بودند، ما امانت دار خداوند متعالیم، امانت قرآن و نهج البلاغه ایم، امانت دار انقلاب و امام و رهبریم که مردم غیور ما باید آن را حفظ کنند و به آیندگان بسپارند تا شرمنده شهدا نباشیم. باید کاری کنیم که آیندگان به وجود ما افتخار کنند نه بر ما لعن و نفرین بفرستند.

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: در حضور مردم اصفهان به مسیولین می‌گوبم که شما را به خون شهدا در کارها سهل انگاری نکنید و به مردم احترام بگذارید و معضلات را حل کنید و بستر را برای جهش تولید فراهم کنید و درها را نبندید.

وی خاطر نشان کرد: اگر دشمنان اسلام نقشه کشیده‌اند ایران را تجزیه کنند و وجبی از آن را برای خود تسخیر کنند به صراحت می‌گوئیم که لباس ما کفن ماست و اجازه نخواهیم داد یک وجب از خاک کشور به دست شما بیفتدم، مردم غیور اصفهان پای همه انقلاب راسخ و استوار ایستاده‌اند، و امیدواریم خداوند پیروزی‌های جهانی را برای این مردم رقم بزند.

نظر شما