شناسهٔ خبر: 66768584 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

رشد بازار نانوذرات لیپیدی تا سال ۲۰۳۰ ادامه خواهد داشت

پیش‌بینی می‌شود بازار مواد اولیه نانوذرات لیپیدی تا سال ۲۰۳۰ به رقم ۳۲۹٫۲ میلیون دلار برسد. پیش‌بینی می‌شود بازار مواد اولیه نانوذرات لیپیدی تا سال ۲۰۳۰ به رقم ۳۲۹٫۲ میلیون دلار برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا؛ افزایش بروز بیماری‌های مزمن و پیشرفت در سیستم‌های تحویل به ویژه در واکسن‌ها از جمله دلایل رشد ۵٫۶۶ درصدی بازار نانوذرات لیپیدی در این بازه زمانی است.

با افزایش تقاضا برای سیستم‌های تحویل دارویی کارآمد، پیشرفت‌های فناورانه در بخش مراقبت‌های بهداشتی و افزایش بروز بیماری‌های مزمن از جمله کلیدی‌ترین دلایل رشد بازار نانوذرات لیپیدی است. یکی از مسائلی که روی پذیرش و رشد این بازار تا کنون تاثیرگذاشته است، موفقیت واکسن‌های ضدکرونا است که با کمک نانوذرات لیپیدی امکان کنترل این بیماری میسر شد.

هر چند موانعی نیز در این مسیر وجود دارد که از جمله آن می‌توان به چالش‌های انتقال دستاوردهای آزمایشگاهی به صنعت اشاره کرد. همچنین حفظ کیفیت محصول و بهینه‌سازی کارایی محصول نیز چالش برانگیز است.

منطقه آمریکای شمالی با داشتن سهم درآمد ۴۰٫۳۴ ٪ در سال ۲۰۲۳ بیشتری نقش را در این بازار خواهد داشت و شرکت‌های داروسازی و زیست‌فناوری نیز سهم قابل توجهی از این بازار را به خود اختصاص خواهند داد. نانوذرات لیپیدی موجب افزایش ماندگاری محصولات دارویی می‌شود و این موضوع اثربخشی فرمولاسیون‌های دارویی را نیز افزایش می‌دهد. افزایش استفاده از مکمل‌های غذایی یکی از دلایل اقبال به سوی نانوذرات لیپیدی است.

افزایش سریع جمعیت در مناطقی مانند آسیا اقیانوس آرام، اروپا و آمریکای شمالی یکی از مهمترین عواملی است که انتظار می‌رود در تقاضا برای محصولاتی مانند داروسازی و مراقبت‌های بهداشتی، مکمل‌های غذایی، مواد غذایی بهبود یافته، نوشیدنی‌های تقویتی و محصولات حوزه زیبایی نقش داشته باشد. 

نانوذرات لپییدی در این محصولات می‌تواند نقش مهمی داشته باشد. محتوای بالای امگا ۳ و امگا ۶ در لیپیدها از دیگر عوامل موثر در استفاده قابل توجه آن‌ها در محصولات غذایی و آشامیدنی است. در حال حاضر بودجه زیادی صرف تحقیق و توسعه در این حوزه شده که این موضوع موجب پیشرفت‌های جدیدی در فناوری نانوذرات لیپیدی خواهد شد که این دستاوردها در آینده نزدیک روی توسعه بازار نانوذرات لیپیدی تاثیرگذار بوده و حجم بازار را گسترش می‌دهد.

انتهای پیام/

نظر شما