شناسهٔ خبر: 66768425 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

فرار لامبورگینی از ابر برقی‌ها

لامبورگینی در فروش خودرو‌های پلاگین هیبریدی از جمله خودروی اسپورت روئلتو (Revuelto) موفق بوده است؛ اما اولین مدل تمام الکتریکی آن، کراس اوور دو در لانزادور تا سال ۲۰۲۸ وارد بازار نخواهد شد.

صاحب‌خبر -

شرکت خودروسازی لامبورگینی در حال حاضر از ساخت خودرو‌های اسپرت کاملاً برقی خود اجتناب می‌کند، زیرا شک و تردید در مورد این فناوری افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا، استفان وینکلمن، مدیرعامل لامبورگینی اظهار کرد اگر چه عملکرد در خودرو‌های الکتریکی مشکلی ایجاد نخواهد کرد، برخی از موارد مانند صدای موتور V ۱۰ هوراکان قابل تکرار نیستند.

زمان پرتنشی در بخش خودرو‌های گران‌قیمت است که در حال بررسی چگونگی مقابله با فشار‌های نظارتی برای کاهش آلاینده‌هاست، زیرا تقاضا برای خودرو‌های الکتریکی کاهش می‌یابد و دولت‌ها یارانه‌های این فناوری را کاهش می‌دهند. گروه مرسدس بنز توسعه زیرساخت‌های جداگانه برای سدان‌های لوکس برقی را به منظور صرفه‌جویی در هزینه متوقف کرده و قصد دارد خودرو‌هایی را که با بنزین کار می‌کنند بیش از حد انتظار بفروشد.

فراری، رقیب لامبورگینی، در حال پیشروی در زمینه الکتریکی سازی خود است و ماه آینده قصد دارد کارخانه‌ای را افتتاح کند که سوپر اسپرت‌های هیبریدی و الکتریکی را در ایتالیا بسازد. اولین مدل تمام الکتریکی آن سال آینده عرضه می‌شود.

لامبورگینی در فروش خودرو‌های پلاگین هیبریدی از جمله خودروی اسپورت روئلتو (Revuelto) موفق بوده است، اما اولین مدل تمام الکتریکی آن، کراس اوور دو در لانزادور تا سال ۲۰۲۸ وارد بازار نخواهد شد.

وینکلمن افزود با این حال، این خودروساز در حال بازسازی زنجیره تامین و تولید خود برای تولید لامبورگینی‌هایی با انتشار دی اکسید کربن ۴۰ درصد کمتر نسبت به حال حاضر تا سال ۲۰۳۰ است.

سوخت الکترونیکی می‌تواند در دو سال آینده مورد توجه بیشتری قرار گیرد، زمانی که اتحادیه اروپا برنامه خود را برای ممنوعیت موثر فروش خودرو‌های موتور احتراقی تا سال ۲۰۳۵ بررسی کند.

نظر شما