شناسهٔ خبر: 66768387 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

مصطفی محدثی‌ خراسانی:

رئیسی پیگیر کار هنرمندان بود

مصطفی محدثی‌ خراسانی، نویسنده و شاعر درباره ویژگی‌های شهید سید‌ابراهیم رئیسی می‌گوید: آخرین بار ایشان را در مراسم افطاری با هنرمندان دیدم. جدای از مسائل سیاسی جاذبه آقای رئیسی برای خودم به‌طور شخصی، سادگی، صمیمیت، بی‌ریایی و یکرنگی‌شان بود که دقیقا نقطه مقابل کار سیاسی است، چون معمول است که سیاستمداران اهل دروغ و تظاهرند و کسی که بخواهد صداقت داشته باشد قطعا باید هزینه سنگینی بپردازد و این هزینه را آقای رئیسی قبول کرد تا بتواند راستگو، یکرنگ و روراست باشد. دیدار‌هایی که با ایشان داشتیم همین وجه شخصیتی برای همه جاذبه داشت. 

صاحب‌خبر -

او ادامه می‌دهد: در یکی از دیدار‌ها کاری در دولت داشتم که با مشکلی رو‌به‌رو شده بود و نامه‌ای به ایشان دادم و دیدم حتی با گذشت پنج روز از گردهمایی به‌شدت پیگیر هستند و به مرجعی که لازم بود پیگیری کند، نامه زدند. 

این شاعر درباره عملکرد دولت رئیسی در زمینه‌های فرهنگی و سیاسی معتقد است: به لحاظ سیاسی هم آقای رئیسی توانست ثابت کند که می‌توانیم کار سیاسی انجام دهیم و حکمرانی کنیم و کنایه‌ها و طعنه‌ها را به جان خرید و از مسیری که به آن اعتقاد داشت، عقب‌نشینی نکرد. 

او با ابراز تأسف از نبودن سید ابراهیم رئیسی می‌گوید: دریغم از این است که زحمات آقای رئیسی در حال به بار نشستن بود و تقدیر حکم کرد که خودش شاهد این ثمردهی نباشد. 

محدثی‌خراسانی با بیان این‌که در دولت رئیسی گام‌های ارزشمندی برای فرهنگ کشور برداشته شد، تأکید می‌کند: در زمینه شعر گام‌های ارزشمندی برداشته و دستیار شعری انتخاب شد. همچنین برنامه «در سرزمین شعر» اجرا شد که نظیر چنین اتفاقی در ۴۰ سال اخیر رخ نداده بود و قطعا به‌دلیل توجه این دولت بود که این مسیر رونق گرفته و به پیش می‌رود.

نظر شما